De D5K- en D8K-motoren zijn gereed voor alternatieve brandstoffen

Gereed voor alternatieve brandstoffen

Alle vermogensniveaus voor de D5K- en D8K-motoren zijn gecertificeerd voor synthetische diesel (HVO). Er is een uitvoering van onze D8K 320-motor die werkt op pure biodiesel (B100) en die is gecertificeerd voor Euro 6. Dit is de perfecte optie als u een milieuvriendelijke keuze wilt maken en wilt profiteren van de beschikbare subsidieregelingen.

Een brede en vlakke koppelkromme is kenmerkend voor de Volvo FE-motor

Bekijk onze curven

Een bredere, vlakkere koppelkromme. Een betere respons bij lage toerentallen. En met een maximumkoppel van 1200 Nm. Vergelijk onze koppelkromme met die van de concurrentie en u ziet het verschil. Klim in de cabine en u ervaart de ongelooflijke acceleratie, het uitstekende weggedrag bij lage snelheid en de eersteklas trekkracht.

PTO's voor uw laad- en losuitrusting

PTO´s

Drijf uw laad- en losuitrusting aan. PTO's brengen het vermogen van de motor over op afzonderlijke aansluitingen voor bijvoorbeeld een kraan of een betonwagen. De Volvo FE biedt een groot aantal PTO´s die aan uw specifieke behoeften kunnen worden aangepast.

Bekijk onze volledige specificaties voor PTO's

Schonere, groenere motoren

Onze Euro 6-motoren vormen een grote stap naar een schoner transport en een lagere belasting van het milieu. Vermogen en brandstofverbruik zijn vergelijkbaar met de Euro 5-modellen, maar we hebben de uitstoot van deeltjes gehalveerd en de emissie van stikstofoxide met bijna 80% verlaagd.

De Euro 6-oplossing van Volvo

Zo werkt het

1. Motor
Nieuwe motoronderdelen verbeteren de gasstroming en zorgen ervoor dat de uitlaatgassen het nabehandelingssysteem met een optimale temperatuur bereiken.

2. Zevende verstuiver
Een speciale dieselverstuiver wordt toegepast voor het regelen van de warmte van de DOC en zorgt voor de efficiency van het dieselroetfilter en een goede werking van de SCR.

3. De dieseloxidatiekatalysator (DOC)
De DOC produceert de NO2 die het dieselroetfilter (DPF) nodig heeft om de deeltjes op een efficiënte manier te verbranden. In koude omstandigheden zorgt de DOC ook voor de hitte die nodig is voor de regeneratie.

4. Het dieselroetfilter (DPF)
Het filter verzamelt deeltjes (PM) en slaat deze op tot ze worden verbrand tijdens de regeneratie. De regeneratie vindt automatisch plaats. U hoeft zelf geen enkele actie te ondernemen.

5. Selectieve katalytische reductie (SCR)
In het menggedeelte worden de uitlaatgassen bespoten met AdBlue. Wanneer de uitlaatgassen de katalysator bereiken, worden de stikstofoxiden (NO2) op een efficiënte manier omgezet in onschadelijk stikstofgas en water.

6. Ammonia Slip Catalyst (ASC)
De ammoniakslipkatalysator (ASC) is de laatste stap voor de uitlaat waarbij de eventueel resterende ammoniak (NH3) wordt verwijderd.

Vind de dichtstbijzijnde dealer

Krachttoer

Ervaar zelf de snelle respons van de D8K-motor. Uw lokale Volvo Trucks-dealer heeft de sleutels.

Vind de dichtstbijzijnde dealer