Volvo Trucks

NEDERLAND

×

FAQ Corona-virus: welke maatregelen neemt Volvo Trucks en hoe kunnen we u helpen?


Ú rijdend houden is prioriteit nummer 1 voor Volvo Trucks. Daarnaast nemen we tijdens de Corona-crisis natuurlijk alle benodigde maatregelen voor de veiligheid en gezondheid van u (onze klanten en chauffeurs) en onze medewerkers. 

Hieronder vindt u een aantal antwoorden op veelgestelde, algemene vragen.  U kunt bij uw dichtstbijzijnde Volvo Trucks-dealer terecht voor specifieke vragen per vestiging.

Voorlopig blijven alle werkplaatsen open. Transport behoort tot een van de benoemde vitale functies binnen de maatschappij. U rijdend houden, is prioriteit nummer 1 voor Volvo Trucks. Wij blijven u assisteren in geval van een stranding, zowel nationaal als internationaal.

Vooralsnog beschikken de Volvo Trucks-werkplaatsen over voldoende middelen om u te kunnen helpen. Ook preventief onderhoud om stilstand te voorkomen - nu belangrijker dan ooit - is nog steeds mogelijk. 

Uiteraard nemen alle werkplaatsen preventieve maatregelen tegen het Corona-virus. Dit betekent:

• Extra hygiënemaatregelen om het personeel en u (chauffeurs en klanten) te beschermen.
• U wordt daarom niet meer toegelaten in de werkplaats (de truckstraten).
• Voertuigen worden voor de aanvang van de werkzaamheden preventief ontsmet.
• Klanten aan de balie te woord staan, blijft mogelijk, echter wij vragen u wel om minimaal 1,5 meter afstand te bewaren.
• Volgens de voorschriften van het RIVM vragen wij u om bij koorts en/of lichte klachten niet naar de werkplaats te komen.

We doen alles wat in onze macht is om u te blijven ondersteunen. Prioriteit nummer 1 voor Volvo Trucks is dat wij u blijven assisteren in geval van een stranding, zowel nationaal als internationaal. Transport behoort tot een van de benoemde vitale functies binnen de maatschappij. Zonder transport staat alles stil.

Omdat de transportbranche een vitale branche voor de Nederlandse maatschappij is, kunnen geplande servicebeurten vooralsnog gewoon doorgaan. De juiste service en onderhoud zijn juist nu uitermate belangrijk om ongeplande stilstand tegen te gaan. Zonder transport staat immers alles stil! Neem altijd contact op met uw werkplaats over de geplande afspraak.

Mocht een chauffeur wachten op een reparatie dan kan hij of zij wachten in de voor hem/haar aangegeven ruimte. Hierbij moet rekening worden gehouden met het hygiëne-protocol van de desbetreffende werkplaats. Daarnaast vragen wij chauffeurs om zich te houden aan de minimaal 1,5 meter afstand tussen personen.

Uiteraard zijn chauffeurs welkom om naar het toilet te gaan en gebruik te maken van douches (mits aanwezig). Volgens de voorschriften van het RIVM vragen wij chauffeurs met koorts en/of lichte verkoudheidsklachten thuis te blijven.

Overleggen met contactpersonen van onze sales- of aftersalesafdeling zullen zoveel mogelijk via digitale kanalen of telefonisch worden uitgevoerd. Via deze communicatiekanalen zijn we ook altijd bereikbaar.

APK's kunnen tot op heden gewoon nog worden uitgevoerd bij uw Volvo Trucks-dealer.

De RDW brengt het keuringsaanbod terug tot ‘wat cruciaal is voor Nederland’ en centraliseert de dienstverlening op negen keuringsstations. Zeven andere stations gaan voorlopig dicht.

Cruciale diensten zijn:

• de periodieke keuringen van autobussen en voertuigen voor het transport van gevaarlijke stoffen
• aangevuld met de eerste opnames van lichte en zware bedrijfsvoertuigen
• ook keuringen voor het vervoer van levende dieren, LZV’s en taxi’s gaan door

De wereldwijde truckindustrie en haar toeleveranciers hebben hun activiteiten beperkt. De reden hiervoor zijn de maatregelen die landen hebben genomen om de verspreiding van het Corona-virus te vertragen. Als gevolg hiervan is de verkoopstart van onze nieuwe truckmodellen (Volvo FH, FH16, FM en FMX) uitgesteld tot september. De huidige modellen blijven het hele jaar verkrijgbaar. Wilt u meer informatie? Laat dan uw contactgegevens achter zodat wij u z.s.m. persoonlijk kunnen informeren.

De maatregelen duren voorlopig tot 28 april.