De Globetrotter XXL biedt een veilige en comfortabele accommodatie voor maximaal twee personen. Omdat het benedenbed breder en langer is dankzij de verlengde cabinelengte, is het slaapcomfort nog hoger.
De Globetrotter XL (CAB-XHSL) biedt een veilige en comfortabele accommodatie voor maximaal twee personen, maar met nog meer ruimte, dankzij de extra hoogte. De binnenhoogte van de cabine is 220 cm, 211 cm op de motortunnel.
De Globetrotter-cabine (CAB-HSLP) biedt een comfortabele slaapgelegenheid voor maximaal twee personen. Door de verticale structuur is er bovendien meer dan genoeg extra opbergruimte. Binnenhoogte 205 cm, 196 cm op de motortunnel.
Slaapcabine (CAB-SLP) met comfortabele slaapgelegenheid voor maximaal twee personen. Binnenhoogte 171 cm, 162 cm op de motortunnel.
De lage slaapcabine (CAB-LSLP) biedt door het verlaagde dak en de cabinevering extra laadruimte boven de cabine. Binnenhoogte 147 cm, 138 cm op de motortunnel.
|
|
|
|
|
Hoogte A (mm) |
Hoogte B (mm) |
Hoogte C (mm) |
Hoogte D (mm) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Trekker |
Aandrijving |
Chassishoogte |
Vering |
Banden |
CAB-SLP |
CAB-HSLP |
CAB-XHSL |
CAB-LSLP |
4×2 |
High |
Bladvering/luchtvering |
315/80-R22,5 |
3430 |
3800 |
3950 |
3225 |
|
4×2 |
High |
Bladvering/luchtvering |
315/80-R22,5 |
3440 |
3810 |
3960 |
3235 |
|
4×2 |
Med |
Bladvering/luchtvering |
315/70-R22,5 |
3350 |
3720 |
3870 |
3145 |
|
4×2 |
Low |
Luchtvering rondom |
315/60-R22,5 |
3230 |
3600 |
3750 |
3025 |
|
4×2 |
Low |
Luchtvering rondom |
315/60-R22,5 |
3250 |
3620 |
3770 |
3045 |
|
6×2 |
Med |
Bladvering/luchtvering |
315/70-R22,5 |
3350 |
3720 |
3870 |
3145 |
|
Bakwagen |
Aandrijving |
Chassishoogte |
Vering |
Banden |
CAB-SLP |
CAB-HSLP |
CAB-XHSL |
CAB-LSLP |
6×2 |
High |
Luchtvering rondom |
315/80-R22,5 |
3410 |
3780 |
3930 |
3205 |
|
6×2 |
Med |
Luchtvering rondom |
315/70-R22,5 |
3330 |
3700 |
3850 |
3125 |
|
6×2 |
Low |
Luchtvering rondom |
315/60-R22,5 |
3230 |
3600 |
3750 |
3025 |
|
6×2 |
High |
Bladvering rondom |
315/80-R22,5 |
3460 |
3830 |
3980 |
3255 |
|
6×4 |
High |
Bladvering rondom |
315/80-R22,5 |
3450 |
3820 |
3970 |
3245 |
|
8×4 |
High |
Bladvering rondom |
315/80-R22,5 |
3480 |
3850 |
4000 |
3275 |
|
10×4 |
High |
Bladvering rondom |
315/80-R22,5 |
3480 |
3850 |
4000 |
3275 |
* Hoogten bij benadering
Op vier punten afgeveerde cabine
Kies tussen spiraalveren met schokdempers, spiraalveren voor en luchtvering achter en luchtvering rondom.
Luchtinlaat
Aan de linkerkant en leverbaar in lage of hoge uitvoering, afhankelijk van de opdracht. Luchtinlaat aan de voorzijde is ook leverbaar.
Kleuren
Maak uw keuze uit de kleuren voor onderdelen. Er zijn circa 650 kleurvarianten beschikbaar.
Bekleding
Zwart textiel, leer of tweekleurig leer. Bepaalde stoelbekleding (behalve textiel) kan worden gespecificeerd met een ventilatiefunctie.
Chauffeursstoel
Kies tussen Dynamic en Progressive. Elke specificatie kan worden besteld met optionele bekleding. Extra vrijheid door flexibiliteit: de totale aanpassingsruimte van voor naar achter is 240 millimeter en verticaal 100 millimeter. De chauffeursstoel is standaard voorzien van een hoofdsteun, een verstelbare en neerklapbare rugleuning en een verstelbare lendensteun. Ook kan de stoel verticaal en in hoogte worden versteld en is de hoek van de zitting verstelbaar.
Passagiersstoel
U kunt kiezen uit twee niveaus: Standard en Comfort. Beide niveaus kunnen worden besteld met optionele bekleding. De bijrijderstoelen zijn standaard voorzien van een hoofdsteun. Er is ook een verplaatsbare passagiersstoel leverbaar.
Bedden
Ontwikkeld voor een comfortabele nachtrust. Afmetingen bed: 74×200 cm, met middengedeelte van 81,5 cm breed, of 74×200 cm, uittrekbaar tot 88×200 cm met middengedeelte van 95,5 cm breed. Het bed in de Globetrotter XXL-cabine is 213 centimeter lang. De breedte aan het hoofdeinde, middendeel en ondereinde bedraagt respectievelijk 99/106,5/91 centimeter.
Rust uw cabine uit met een schuimmatras van 16 cm met pocketvering en uitstekend comfort. Er zijn drie opties voor de stevigheid: zacht, semi-stevig en stevig.
We bieden ook twee opties voor de matrasbeschermer: levert meer comfort en het bed kan sneller worden opgemaakt.
Ook beschikbaar: verstelbare rugsteun en Comfort-bovenbed (afmetingen 60×190 cm of 70×190 cm).
Opbergruimte in de cabine
De cabine heeft een opbergvak met vier DIN-uitsparingen boven de voorruit en twee grote opbergvakken met roldeuren aan de chauffeurskant en bijrijderskant.
De achterwand is voorzien van een lichtgewicht opbergruimte bovenaan met uitstekende verlichting.
Onder het bed bevinden zich twee lades met een totale inhoud van 130 liter. Ook zijn er twee kleinere opbergcompartimenten onder het matras aan het voeteneinde (10 liter) en het hoofdeinde (15 liter), en aan het voeteneinde is een opbergruimte voor een PET-fles.
Opbergruimte buitenkant
Aan beide kanten van de cabine bevinden zich grote opbergruimtes die zowel van buiten als van binnen toegankelijk zijn. Aan beide kanten onder de cabine bevindt zich een extra onverwarmde opbergruimte met een inhoud van 30 liter.
Dakraam/dakluik
Elke cabine is uitgerust met een vast dakraam of, als optie, met een dakluik dat 50 mm kan worden geopend. Het doet ook dienst als nooduitgang. Het dakluik kan handmatig of elektrisch worden bediend.
Stuurwiel
Leverbaar in twee verschillende maten - diameter van 450 mm of 500 mm. Afhankelijk van de truckspecificatie. Het stuurwiel is 90 mm in hoogte verstelbaar. De hoekverstelling is 28°. Met een verstelbare stuurkolom (optie) kan het stuurwiel in hoogte worden versteld tussen -5° en +15° om zo het comfort voor de chauffeur te verhogen. Bedieningselementen die zijn geïntegreerd in het stuur zorgen voor een veilige en comfortabele bediening van de cruise control, claxon, telefoon en functies op het dashboard en het secundaire display.
Klimaatsysteem
Met drie alternatieve klimaatsystemen kunt u de temperatuur regelen.
• Ventilatie met conventionele koelvloeistofverwarming
• Airconditioning met handmatige bediening (MCC)
• Airconditioning met automatische temperatuurregeling (ECC / ECC2). Ook verkrijgbaar met sensoren voor invallend zonlicht, condens en luchtkwaliteit.
Vul het systeem aan met een standkachel voor de cabine en de motor, en I-ParkCool, de standkoeling voor de cabine.
I-ParkCool
De motor hoeft niet te draaien om de klimaatregeling te kunnen gebruiken in de cabine. I-ParkCool regelt de cabinetemperatuur in een stilstaand voertuig. Het systeem werkt met de standkachel van de cabine om een comfortabel klimaat te creëren: dit is bijvoorbeeld handig als de nachttemperatuur snel en plotseling daalt.
Bovendien is de werking stil. Het systeem genereert ruwweg 20 dB minder geluid dan systemen van de concurrenten, dus met minder lawaaivervuiling en een betere slaapkwaliteit.
De klimaatregeling is volledig geïntegreerd in het normale ventilatiesysteem* van de truck. Warme of koude lucht wordt naar behoefte gelijkmatig en comfortabel verdeeld via de normale uitstroomopeningen. De aerodynamische eigenschappen van de cabine en de stahoogte in de cabine worden niet door het systeem beïnvloed.
* Met uitzondering van cabineverwarming (PH-CAB)