Volvo Trucks

NEDERLAND

×

Specificaties aandrijflijn voor Volvo FH16

  • Motoren
  • I-Shift
  • Achterassen
  • Achterasoverbrenging
  • Aandrijflijncombinaties
  • PTO´s

Motoren

 

D16K 

Emissiestandaard 

Euro 6

Aantal cilinders 

Cilinderinhoud 

16,1 dm³ 

Slag 

165 mm 

Boring 

144 mm

Compressieverhouding 

16.0:1

Economisch toerental 

950-1400 t/min

Uitlaatremvermogen

230 kW (2200 t/min)

VEB+-vermogen 

470 kW (2200 t/min)

VEB+ 

optie 

Oliefilters 

2 hoofdstroomfilters, 1 bypass 

Olieverversingsvolume, inclusief filter 

42 l 

Inhoud koelsysteem 

48 l 

Brandstofvereisten

Zwavelvrije brandstof (EN590, max 10 ppm zwavel)
Biodiesel generatie 2 (EN15940, synthetische diesel)

Olieverversingsinterval

Tot max. 100.000 km, of eens per jaar met VDS4. 

Distributie-PTO

 

 

Koppel 

Overbrengingsverhouding 

EPTT650 

650 Nm* 

1.26:1

EPTT1000 

1000 Nm* 

1.26:1


*Koppel zowel tijdens het rijden als bij stilstand beschikbaar.

D16K – vermogen/koppel

Nettovermogen volgens: EC 582/2011

D16K550 (410 kW) 

 

Maximaal vermogen bij 1380-1700 t/min 

550 pk 

Maximaal koppel bij 900-1380 t/min 

2800 Nm 

D16K650 (480 kW) 

 

Maximaal vermogen bij 1450-1700 t/min 

650 pk 

Maximaal koppel bij 950-1450 t/min 

3150 Nm 

D16K750 (550 kW) 

 

Maximaal vermogen bij 1600-1800 t/min 

750 pk 

Maximaal koppel bij 950-1400 t/min 

3550 Nm 

I-Shift

Automatisch schakelende splitter/range-versnellingsbak met 12 versnellingen. I-Shift kan worden uitgerust met een compact retarder, PTO, noodstuurbekrachtigingspomp en oliekoeler.

Specificaties

Type

Hoogste versnelling

Motorkoppel (Nm)

Maximaal treingewicht (ton)

AT2812F

Direct 

2800

60

ATO3112F

Overdrive 

3150

100

ATO3512F

Overdrive

3550

100

Achterassen

Type 

As-

Tandwieloverbrenging

Maximaal koppel (Nm)

Max. as-/tandemstelbelasting (ton)

Maximaal treingewicht (ton)

Enkele reductie

         

RSS1356

Solo

Hypoïde

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Solo

Hypoïde

 

13

70

RTS2370A

Tandem

Hypoïde

3550

23

70

RTS2310

Tandem

Hypoïde

3550

23

100

Naafreductie

         

RSH1370F

Solo

Conische, spiraalvormige tandwielen

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3550

38

150

Achterasoverbrenging

 

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210G

RTH3312B

RTH3815

2.50:1

2.06:1

2.43:1

2.06:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.79:1

2.17:1

2.57:1

2.17:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

3.10:1

2.47:1

2.83:1

2.31:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.44:1

2.47:1

3.09:1

2.47:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.67:1

2.64:1

3.40:1

2.64:1

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 
 

2.85:1

3.78:1

2.85:1

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.08:1

4.13:1

3.08:1

 

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

3.40:1*

4.50:1

3.36:1

 

5.41:1

5.41:1

   
 

3.67:1*

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

6.18:1

   
 

4.11:1*

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

   
   

6.17:1

4.63:1

         

*RSS1370B

Aandrijflijncombinaties

 

D16K550

D16K650

D16K750

I-Shift

     

AT2812F

     

ATO3112F

 

ATO3512F

   

       

Assen met enkele reductie

     

RSS1356

   

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Assen met naafreductie

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

PTO´s

Er is een breed scala aan koppelingsonafhankelijke en koppelingsafhankelijke PTO's met een hoog koppel beschikbaar voor de aandrijving van allerlei opbouwonderdelen.

Koppelingsonafhankelijke PTO´s

PTER-DIN: Achterop gemonteerde PTO voor directe aandrijving van een hydraulische pomp.
PTER1400: Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTER-100: Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.

Koppelingsafhankelijke PTO´s

PTR-F: Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-FL/FH: Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Voor lage/medium/hoge toerentallen met DIN-koppeling voor directe aansluiting van een hydraulische pomp.
PTRD-F: Voor hoge toerentallen, met aansluitflens voor directe aansluiting van een cardanas.
PTRD-D: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. DIN-koppelingen aan de voor- en achterkant voor directe aansluiting van hydraulische pompen.
PTRD-D1: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. Met aansluitflens aan de achterkant en DIN-koppeling aan de voorkant.
PTRD-D2: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving achter en enkele aandrijving vóór. Twee aansluitflenzen aan de achterkant en een DIN-koppeling aan de voorkant.

DE VOLVO FH16 VAN DICHTBIJ

Specificeer uw perfecte truck. U kunt het allemaal ervaren bij uw lokale Volvo Trucks-dealer.