|
D16K |
---|---|
Emissiestandaard |
Euro 6 |
Aantal cilinders |
6 |
Cilinderinhoud |
16,1 dm³ |
Slag |
165 mm |
Boring |
144 mm |
Compressieverhouding |
16.0:1 |
Economisch toerental |
950-1400 t/min |
Uitlaatremvermogen |
230 kW (2200 t/min) |
VEB+-vermogen |
470 kW (2200 t/min) |
VEB+ |
optie |
Oliefilters |
2 hoofdstroomfilters, 1 bypass |
Olieverversingsvolume, inclusief filter |
42 l |
Inhoud koelsysteem |
48 l |
Let op: gebruik van Biodiesel anders dan de genoemde norm kan van grote invloed zijn op de olieverversingsintervallen.
Tot max. 150.000 km, of eens per 1,5 jaar met VDS 5*.
*Olie met specificatie VDS 4 is wel toegestaan, maar niet aangeraden. Om brandstofverbruik en CO2-emissies te minimaliseren en tevens motorbescherming te verbeteren, moet VDS 5 worden gebruikt.
|
Koppel |
Overbrengingsverhouding |
---|---|---|
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1000 Nm* |
1.26:1 |
*Koppel zowel tijdens het rijden als bij stilstand beschikbaar.
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
D16K550 (410 kW) |
|
---|---|
Maximaal vermogen bij 1380-1700 t/min |
550 pk |
Maximaal koppel bij 900-1380 t/min |
2800 Nm |
D16K650 (480 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1450-1700 t/min |
650 pk |
Maximaal koppel bij 950-1450 t/min |
3150 Nm |
D16K750 (550 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1600-1800 t/min |
750 pk |
Maximaal koppel bij 950-1400 t/min |
3550 Nm |
Automatisch schakelende splitter/range-versnellingsbak met 12 versnellingen. I-Shift kan worden uitgerust met een compact retarder, PTO, noodstuurbekrachtigingspomp en oliekoeler.
Type |
Hoogste versnelling |
Motorkoppel (Nm) |
Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|
AT2812F |
Direct |
2800 |
60 |
ATO3112F |
Overdrive |
3150 |
100 |
ATO3512F |
Overdrive |
3550 |
100 |
Type |
As- |
Tandwieloverbrenging |
Maximaal koppel (Nm) |
Max. as-/tandemstelbelasting (ton) |
Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|---|---|
Enkele reductie |
|||||
RSS1356 |
Solo |
Hypoïde |
2400/2800 |
13 |
56/44 |
RSS1370A/B |
Solo |
Hypoïde |
13 |
70 |
|
RTS2370A |
Tandem |
Hypoïde |
3550 |
23 |
70 |
RTS2310 |
Tandem |
Hypoïde |
3550 |
23 |
100 |
Naafreductie |
|||||
RSH1370F |
Solo |
Conische, spiraalvormige tandwielen |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Tandem |
Conische, spiraalvormige tandwielen |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Tandem |
Conische, spiraalvormige tandwielen |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Tandem |
Conische, spiraalvormige tandwielen |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Tandem |
Conische, spiraalvormige tandwielen |
3550 |
38 |
150 |
RSS1356 |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310A |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210G |
RTH3312B |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.50:1 |
2.06:1 |
2.43:1 |
2.06:1 |
3.46:1 |
3.33:1 |
3.33:1 |
3.61:1 |
4.14:1 |
2.79:1 |
2.17:1 |
2.57:1 |
2.17:1 |
3.61:1 |
3.46:1 |
3.46:1 |
3.76:1 |
4.58:1 |
3.10:1 |
2.47:1 |
2.83:1 |
2.31:1 |
3.76:1 |
3.61:1 |
3.61:1 |
4.12:1 |
5.43:1 |
3.44:1 |
2.47:1 |
3.09:1 |
2.47:1 |
4.12:1 |
3.76:1 |
3.76:1 |
4.55:1 |
7.22:1 |
3.67:1 |
2.64:1 |
3.40:1 |
2.64:1 |
4.55:1 |
3.97:1 |
3.97:1 |
5.41:1 |
|
2.85:1 |
3.78:1 |
2.85:1 |
5.41:1 |
4.12:1 |
4.12:1 |
6.18:1 |
||
3.08:1 |
4.13:1 |
3.08:1 |
4.55:1 |
4.55:1 |
7.21:1 |
|||
3.40:1* |
4.50:1 |
3.36:1 |
5.41:1 |
5.41:1 |
||||
3.67:1* |
5.14:1 |
3.70:1 |
6.18:1 |
6.18:1 |
||||
4.11:1* |
5.67:1 |
4.11:1 |
7.21:1 |
|||||
6.17:1 |
4.63:1 |
*RSS1370B
|
D16K550 |
D16K650 |
D16K750 |
---|---|---|---|
I-Shift |
|||
AT2812F |
|||
ATO3112F |
● |
● |
|
ATO3512F |
● |
||
Assen met enkele reductie |
|||
RSS1356 |
● |
||
RSS1370A/B |
● |
● |
● |
RTS2370A |
● |
● |
● |
RTS2310A |
● |
● |
● |
Assen met naafreductie |
● |
● |
● |
RSH1370F |
● |
● |
● |
RTH2610F |
● |
● |
● |
RTH3210 |
● |
● |
● |
RTH3312 |
● |
● |
● |
RTH3815 |
● |
● |
● |
Er is een breed scala aan koppelingsonafhankelijke en koppelingsafhankelijke PTO's met een hoog koppel beschikbaar voor de aandrijving van allerlei opbouwonderdelen.
PTER-DIN: Achterop gemonteerde PTO voor directe aandrijving van een hydraulische pomp.
PTER1400: Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTER-100: Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTR-F: Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-FL/FH: Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Voor lage/medium/hoge toerentallen met DIN-koppeling voor directe aansluiting van een hydraulische pomp.
PTRD-F: Voor hoge toerentallen, met aansluitflens voor directe aansluiting van een cardanas.
PTRD-D: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. DIN-koppelingen aan de voor- en achterkant voor directe aansluiting van hydraulische pompen.
PTRD-D1: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. Met aansluitflens aan de achterkant en DIN-koppeling aan de voorkant.
PTRD-D2: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving achter en enkele aandrijving vóór. Twee aansluitflenzen aan de achterkant en een DIN-koppeling aan de voorkant.