Volvo Trucks

NEDERLAND

×

Specificaties aandrijflijn voor Volvo FMX

  • Motoren
  • I-Shift
  • I-Shift Dual Clutch
  • Powertronic
  • Achterassen
  • Achterasoverbrenging
  • Aandrijflijncombinaties
  • PTO´s

Motoren

 

D11K

D13K

Emissiestandaard

Euro 6

Euro 6

Aantal cilinders

6

6

Cilinderinhoud

10,8 dm³

12,8 dm³

Slag

152 mm

158 mm

Boring

123 mm

131 mm

Compressieverhouding

17:01

18:1 (420, 460, 500 pk), 17:1 (540 pk)

Economisch toerental

1000-1500 t/min

950-1400 t/min

Uitlaatremvermogen

160 kW (2400 t/min)

200 kW (2300 t/min)

VEB-vermogen

290 kW (2400 t/min)

 

VEB

optie

 

VEB+-vermogen

 

375 kW (2300 t/min)

VEB+

 

optie

Oliefilters

2 hoofdstroomfilters, 1 bypass

2 hoofdstroomfilters, 1 bypass

Olieverversingsvolume, inclusief filter

36 l

33 l

Inhoud koelsysteem

36 l

38 l

 

Brandstofvereisten

Zwavelvrije brandstof (EN590, max 10 ppm zwavel)
Biodiesel generatie 2 (EN15940, synthetische diesels)

Distributie-PTO

 

Koppel

Overbrengingsverhouding

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

* Koppel zowel tijdens het rijden als bij stilstand beschikbaar.

D11K – vermogen/koppel

Nettovermogen volgens: EC 582/2011

D11K330 (243 kW)

 

Maximaal vermogen bij 1600-1900 t/min

330 pk

Maximaal koppel bij 950-1400 t/min

1600 Nm

D11K380 (280 kW)

 

Maximaal vermogen bij 1700-1800 t/min

380 pk

Maximaal koppel bij 950-1400 t/min

1800 Nm

D11K430 (316 kW)

 

Maximaal vermogen bij 1700-1800 t/min

430 pk

Maximaal koppel bij 1000-1400 t/min

2050 Nm

D11K460 (338 kW)

 

Maximaal vermogen bij 1700-1800 t/min

460 pk

Maximaal koppel bij 1050-1400 t/min

2200 Nm

D13K – vermogen/koppel

Nettovermogen volgens: EC 582/2011

D13K420 (309 kW)

 

Maximaal vermogen bij 1400-1800 t/min

420 pk

Maximaal koppel bij 860-1400 t/min

2100 Nm

D13K460 (338 kW)

 

Maximaal vermogen bij 1400-1800 t/min

460 pk

Maximaal koppel bij 900-1400 t/min

2300 Nm

D13K500 (368 kW) 

 

Maximaal vermogen bij 1530–1800 t/min

500 pk 

Maximaal koppel bij 980-1270 t/min

2500 Nm 

D13K540 (397 kW) 

 

Maximaal vermogen bij 1450-1800 t/min 

540 pk 

Maximaal koppel bij 1000-1450 t/min

2600 Nm 

I-Shift

Automatisch schakelende splitter/range-versnellingsbak met 12 versnellingen. I-Shift kan worden uitgerust met een compact retarder, PTO, noodstuurbekrachtigingspomp en oliekoeler.

Specificaties

Type

Hoogste versnelling

Motorkoppel (Nm)

Maximaal treingewicht (ton)

AT2412F

Direct

2400

44

AT2612F

Direct

2600

100

ATO2612F

Overdrive

2600

100

Specificaties I-Shift Dual Clutch

Type

Hoogste versnelling

Motorkoppel (Nm)

Maximaal treingewicht (ton)

SPO2812

Overdrive

2800

80

Powertronic

Volautomatische PowerShift-versnellingsbak met koppelomvormer en oliekoeler. Schakelt zonder vermogensverlies. Powertronic kan af fabriek worden geïnstalleerd met een PTO, geïntegreerde retarder en noodstuurbekrachtigingspomp.

Powertronic

Type

Hoogste versnelling

Motorkoppel (Nm)

Maximaal treingewicht (ton)

PT2106

Direct

2100

44

PT2606

Direct

2600

60

Ingebouwde rijprogramma's van Powertronic

Economisch

Bedoeld voor een optimaal brandstofverbruik. Het schakelen vindt plaats bij de gunstigste motortoerentallen.

Prestaties

Wordt gebruikt als er extra motorvermogen nodig is. Er kan worden op- en teruggeschakeld bij een hoog motortoerental.

Achterassen

Type

As-

Tandwieloverbrenging

Maximaal koppel (Nm)

Max. as-/tandemstelbelasting (ton)

Maximaal treingewicht (ton)

Enkele reductie

         

RSS1344C/E

Solo

Hypoïde

2600

13

44

RSS1356

Solo

Hypoïde

2400/2800

13

56/44

RSS1370A/B

Solo

Hypoïde

3550

13

70

RTS2370A

Tandem

Hypoïde

3550

23

80

RSS1244B

Solo

Hypoïde

2800

12

44

RTS2310A

Tandem

Hypoïde

3550

23

100

RSS1352A

Solo

Hypoïde

2800

13

52

Naafreductie

         

RSH1365

Solo

Spiraalvormig kegelwiel

2400

13

65

RSH1370F

Solo

Conische, spiraalvormige tandwielen

3550

13

70

RTH2610F

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3550

26

100

RTH3210

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3550

32

100

RTH3312

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3550

33

120

RTH3815

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3550

38

150

Achterasoverbrenging

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

RSH1365

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.50:1

2.47:1

2.43:1

2.06:1

3.61:1

3.46:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

2.64:1

2.64:1

2.57:1

2.17:1

3.76:1

3.61:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.64:1

2.64:1*

2.64:1

2.79:1

2.85:1

2.83:1

2.31:1

4.12:1

3.76:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.10:1

3.08:1

3.09:1

2.47:1

4.55:1

4.12:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

3.44:1

3.40:1

3.40:1

2.64:1

 

4.55:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

3.67:1

3.67:1

3.78:1

2.85:1

 

5.41:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 
 

3.70:1

   

4.11:1

4.13:1

3.08:1

   

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 
 

4.11:1

     

4.50:1

3.36:1

   

5.41:1

5.41:1

   
 

4.63:1

     

5.14:1

3.70:1

   

6.18:1

6.18:1

   
 

5.29:1

     

5.67:1

4.11:1

     

7.21:1

   
         

6.17:1

4.63:1

           

 

* Voor RSS1344E

Aandrijflijncombinaties

 

D11K330

D11K370

D11K410

D11K450

D13K420

D13K460

D13K500

D13K540

Powertronic

               

PT2106

       

PT2606

       

I-Shift

               

AT2412F

   

AT2612F

ATO2612F

I-Shift Dual Clutch

               

SP02812

         

Assen met enkele reductie

               

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Assen met naafreductie

               

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Aangedreven vooras/tussenbak

             

FAA11/FAA21/V2501TB

PTO´s

PTO gemonteerd op de motor

PTER-DIN 
Achterop gemonteerde PTO voor directe aandrijving van een hydraulische pomp.

PTER1400 
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.

PTER100
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.

Gemonteerd op versnellingsbak

PTR-F
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.

PTR-FL/FH 
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Voor lage/medium/hoge toerentallen met DIN-koppeling voor directe aansluiting van een hydraulische pomp.

PTRD-F
Voor hoge toerentallen, met aansluitflens voor directe aansluiting van een cardanas.

PTRD-D
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. DIN-koppelingen aan de voor- en achterkant voor directe aansluiting van hydraulische pompen.

PTRD-D1 
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. Met aansluitflens aan de achterkant en DIN-koppeling aan de voorkant.

PTRD-D2
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving achter en enkele aandrijving vóór. Twee aansluitflenzen aan de achterkant en een DIN-koppeling aan de voorkant.

DE VOLVO FMX VAN DICHTBIJ

Specificeer uw perfecte truck. U kunt het allemaal ervaren bij uw lokale Volvo Trucks-dealer.