|
D11K |
D13K |
---|---|---|
Emissiestandaard |
Euro 6 |
Euro 6 |
Aantal cilinders |
6 |
6 |
Cilinderinhoud |
10,8 dm³ |
12,8 dm³ |
Slag |
152 mm |
158 mm |
Boring |
123 mm |
131 mm |
Compressieverhouding |
17:01 |
18:1 (420, 460, 500 pk), 17:1 (540 pk) |
Economisch toerental (verschillend per vermogensvariant) |
1000-1500 t/min |
950-1400 t/min |
Uitlaatremvermogen |
160 kW (2400 t/min) |
200 kW (2300 t/min) |
VEB-vermogen |
290 kW (2400 t/min) |
|
VEB |
optie |
|
VEB+-vermogen |
375 kW (2300 t/min) |
|
VEB+ |
optie |
|
Oliefilters |
2 hoofdstroomfilters |
2 hoofdstroomfilters |
Olieverversingsvolume, inclusief filter |
36 l |
35 l |
Inhoud koelsysteem |
36 l |
38 l |
Zwavelvrije brandstof (EN590, max 10 ppm zwavel)
Biodiesel generatie 2 (EN15940, synthetische diesels)
Let op: gebruik van Biodiesel anders dan de genoemde norm kan van grote invloed zijn op de olieverversingsintervallen.
Tot max. 150.000 km, of eens per 1,5 jaar met VDS 5*.
*Olie met specificatie VDS 4 is wel toegestaan, maar niet aangeraden. Om brandstofverbruik en CO2-emissies te minimaliseren en tevens motorbescherming te verbeteren, moet VDS 5 worden gebruikt.
|
Koppel |
Overbrengingsverhouding |
---|---|---|
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1000 Nm* |
1.26:1 |
* Koppel zowel tijdens het rijden als bij stilstand beschikbaar.
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
D11K330 (243 kW) |
|
---|---|
Maximaal vermogen bij 1700 t/min |
330 pk |
Maximaal koppel bij 877-1400 t/min |
1600 Nm |
D11K380 (280 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1700 t/min |
380 pk |
Maximaal koppel bij 938-1400 t/min |
1800 Nm |
D11K430 (316 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1700 t/min |
430 pk |
Maximaal koppel bij 1008-1400 t/min |
2050 Nm |
D11K460 (338 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1700 t/min |
460 pk |
Maximaal koppel bij 1050-1400 t/min |
2200 Nm |
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
D13K380 (279 kW) |
|
---|---|
Maximaal motorvermogen bij 1700 t/min |
380 pk |
Maximaal koppel bij 830-1400 t/min |
1814 Nm |
D13K420 (309 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1404-1700 t/min |
420 pk |
Maximaal koppel bij 905-1400 t/min |
2100 Nm |
D13K460 (338 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1404-1700 t/min |
460 pk |
Maximaal koppel bij 945-1400 t/min |
2300 Nm |
D13K500 (368 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1404-1700 t/min |
500 pk |
Maximaal koppel bij 980-1400 t/min |
2500 Nm |
D13K540 (397 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1458-1700 t/min |
540 pk |
Maximaal koppel bij 1000-1400 t/min |
2600 Nm |
Type |
Hoogste versnelling |
Motorkoppel (Nm) |
Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|
AT2412G |
Direct |
2400 |
44 |
AT2612G |
Direct |
2600 |
100 |
ATO2612G |
Overdrive |
2600 |
100 |
Type |
Hoogste versnelling |
Motorkoppel (Nm) |
Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|
PT2106 |
Direct |
2100 |
44 |
PT2606 |
Direct |
2600 |
60 |
Bedoeld voor een optimaal brandstofverbruik. Het schakelen vindt plaats bij de gunstigste motortoerentallen.
Wordt gebruikt als er extra motorvermogen nodig is. Er kan worden op- en teruggeschakeld bij een hoog motortoerental.
Type |
As- |
Tandwieloverbrenging |
Maximaal koppel (Nm) |
Max. as-/tandemstelbelasting (ton) |
Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|---|---|
Enkele reductie |
|||||
RSS1344C/E |
Solo |
Hypoïde |
2600 |
13 |
44 |
RSS1356 |
Solo |
Hypoïde |
2400/2800 |
13 |
56/44 |
RSS1370A/B |
Solo |
Hypoïde |
3550 |
13 |
70 |
RTS2370A |
Tandem |
Hypoïde |
3550 |
23 |
80 |
RSS1244B |
Solo |
Hypoïde |
2800 |
12 |
44 |
RTS2310A |
Tandem |
Hypoïde |
3550 |
23 |
100 |
RSS1352A |
Solo |
Hypoïde |
2800 |
13 |
52 |
Naafreductie |
|||||
RSH1365 |
Solo |
Spiraalvormig kegelwiel |
2400 |
13 |
65 |
RSH1370F |
Solo |
Conische, spiraalvormige tandwielen |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Tandem |
Conische, spiraalvormige tandwielen |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Tandem |
Conische, spiraalvormige tandwielen |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Tandem |
Conische, spiraalvormige tandwielen |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Tandem |
Conische, spiraalvormige tandwielen |
3550 |
38 |
150 |
RSS1244B |
RSS1344C/E |
RSS1352 |
RSS1356 |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310A |
RSH1365 |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210 |
RTH3312 |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 |
2.31:1* |
2.31:1 |
2.50:1 |
2.47:1 |
2.43:1 |
2.06:1 |
3.61:1 |
3.46:1 |
3.33:1 |
3.33:1 |
3.61:1 |
4.14:1 |
2.47:1 |
2.47:1* |
2.47:1 |
2.64:1 |
2.64:1 |
2.57:1 |
2.17:1 |
3.76:1 |
3.61:1 |
3.46:1 |
3.46:1 |
3.76:1 |
4.58:1 |
2.64:1 |
2.64:1* |
2.64:1 |
2.79:1 |
2.85:1 |
2.83:1 |
2.31:1 |
4.12:1 |
3.76:1 |
3.61:1 |
3.61:1 |
4.12:1 |
5.43:1 |
2.85:1 |
2.85:1* |
2.85:1 |
3.10:1 |
3.08:1 |
3.09:1 |
2.47:1 |
4.55:1 |
4.12:1 |
3.76:1 |
3.76:1 |
4.55:1 |
7.22:1 |
3.08:1 |
3.08:1* |
3.08:1 |
3.44:1 |
3.40:1 |
3.40:1 |
2.64:1 |
4.55:1 |
3.97:1 |
3.97:1 |
5.41:1 |
||
3.36:1 |
3.36:1* |
3.36:1 |
3.67:1 |
3.67:1 |
3.78:1 |
2.85:1 |
5.41:1 |
4.12:1 |
4.12:1 |
6.18:1 |
||
3.70:1 |
4.11:1 |
4.13:1 |
3.08:1 |
4.55:1 |
4.55:1 |
7.21:1 |
||||||
4.11:1 |
4.50:1 |
3.36:1 |
5.41:1 |
5.41:1 |
||||||||
4.63:1 |
5.14:1 |
3.70:1 |
6.18:1 |
6.18:1 |
||||||||
5.29:1 |
5.67:1 |
4.11:1 |
7.21:1 |
|||||||||
6.17:1 |
4.63:1 |
* Voor RSS1344E
|
D11K330 |
D11K370 |
D11K410 |
D11K450 |
D13K380 | D13K420 |
D13K460 |
D13K500 |
D13K540 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Powertronic |
|||||||||||
PT2106 |
● |
● |
● |
● |
|||||||
PT2606 |
● | ● |
● |
● |
● |
||||||
I-Shift |
|||||||||||
AT2412G |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
||||
AT2612G |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
ATO2612G |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
I-Shift Dual Clutch |
|||||||||||
SP02812 |
● |
● |
● |
||||||||
Assen met enkele reductie |
|||||||||||
RSS1244B |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RSS1344C/E |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RSS1352 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RSS1356 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTS2370A |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RSS1370A/B |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTS2310A |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
Assen met naafreductie |
|||||||||||
RSH1365 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
|||
RSH1370F |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTH2610F |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTH3210 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTH3312 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
RTH3815 |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
||
Aangedreven vooras/tussenbak |
|||||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB |
● |
● |
● |
● |
● | ● |
● |
● |
● |
PTER-DIN
Achterop gemonteerde PTO voor directe aandrijving van een hydraulische pomp.
PTER1400
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTER100
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTR-F
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-FL/FH
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Voor lage/medium/hoge toerentallen met DIN-koppeling voor directe aansluiting van een hydraulische pomp.
PTRD-F
Voor hoge toerentallen, met aansluitflens voor directe aansluiting van een cardanas.
PTRD-D
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. DIN-koppelingen aan de voor- en achterkant voor directe aansluiting van hydraulische pompen.
PTRD-D1
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. Met aansluitflens aan de achterkant en DIN-koppeling aan de voorkant.
PTRD-D2
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving achter en enkele aandrijving vóór. Twee aansluitflenzen aan de achterkant en een DIN-koppeling aan de voorkant.