Specificaties aandrijflijn voor de Volvo FM
- Motoren
- I-Shift
- I-Shift softwarepakketten
- Achterassen
- Achterasoverbrenging
- Aandrijflijncombinaties
- PTO´s
Motoren
D11K | D13K | |
---|---|---|
Emissiestandaard | Euro 6 | Euro 6 |
Aantal cilinders | 6 | 6 |
Cilinderinhoud | 10,8 dm3 | 12,8 dm3 |
Slag | 152 mm | 158 mm |
Boring | 123 mm | 131 mm |
Compressieverhouding | 17.0:1 | 17.0:1 |
Uitlaatremvermogen | 160 kW (2400 t/min) | 200 kW (2300 t/min) |
VEB-vermogen | 290 kW (2400 t/min) | |
VEB | optie | |
VEB+ vermogen | 375 kW (2300 t/min) | |
VEB+ | optie | |
Oliefilters | 2 hoofdstroomfilters, 1 bypass | 2 hoofdstroomfilters, 1 bypass |
Olieverversingsvolume, inclusief filter | 36 l | 33 l |
Inhoud koelsysteem | 36 l | 38 l |
Olieverversingsinterval
Tot max. 100.000 km, of eens per jaar met VDS4.
Brandstofvereisten
Alleen brandstof zonder zwavel (EN590, max. 10 ppm zwavel).
Distributie-PTO
Koppel | Overbrengingsverhouding, D11K | Overbrengingsverhouding, D13K | |
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.08:1 | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 |

D11K – POWER/TORQUE
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
D11K330 (243 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1600-1900 t/min | 330 pk |
Maximaal koppel bij 950-1400 t/min | 1600 Nm |
D11K370 (273 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1600-1900 t/min | 370 pk |
Maximaal koppel bij 950-1400 t/min | 1750 Nm |
D11K410 (302 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1600-1900 t/min | 410 pk |
Maximaal koppel bij 1000-1400 t/min | 1950 Nm |
D11K450 (332 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1600-1900 t/min | 450 pk |
Maximaal koppel bij 1000-1400 t/min | 2150 Nm |

D13K – VERMOGEN/KOPPEL
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
D13K420 (309 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1400-1800 t/min | 420 pk |
Maximaal koppel bij 860-1400 t/min | 2100 Nm |
D13K460 (338 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1400-1800 t/min | 460 pk |
Maximaal koppel bij 900-1400 t/min | 2300 Nm |
D13K500 (368 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1400-1800 t/min | 500 pk |
Maximaal koppel bij 1000-1400 t/min | 2500 Nm |
Automatisch schakelende splitter/range-versnellingsbak met 12 versnellingen. I-Shift kan worden uitgerust met een compact retarder, PTO, noodstuurbekrachtigingspomp en oliekoeler.
I-Shift
Type | Hoogste versnelling | Motorkoppel | Maximaal toelaatbaar treingewicht |
---|---|---|---|
AT2412E | Direct | 2400 Nm | 44 t |
AT2612E | Direct | 2600 Nm | 60 t |
ATO2612E | Overdrive | 2600 Nm | 60 t |
I-Shift softwarepakketten
Basisversie (TP-BAS)
TP-BAS is het standaard softwarepakket dat wordt geleverd met I-Shift en dat de basisfuncties van de versnellingsbak omvat voor allround rijden.
I-Shift-schakelsoftware voor distributie (TP-DIST)
TP-DIST past de werking van de versnellingsbak aan voor de specifieke omstandigheden in het distributiesegment. Het softwarepakket omvat functies voor een betere manoeuvreerbaarheid bij wegrijden, manoeuvreren en rijden met lage snelheid.
I-Shift-schakelsoftware voor bouwtaken (TP-CON)
TP-CON past de werking van de versnellingsbak aan voor de specifieke omstandigheden in het bouwsegment. Het softwarepakket omvat functies voor een betere manoeuvreerbaarheid bij wegrijden, manoeuvreren en rijden met lage snelheid. Deze software is ook geschikt voor slecht wegdek.
I-Shift-schakelsoftware voor langeafstandstransporten (TP-LONG)
TP-LONG bevat intelligente functies voor een laag brandstofverbruik. Dit softwarepakket is ideaal voor langeafstandstransporten waarbij de nadruk vooral ligt op het brandstofverbruik. Dit pakket bevat de I-Roll-functie.
Zwaar transport (TP-HD)
TP-HD optimaliseert I-Shift voor zwaar transport met hoge treingewichten (>85 ton). Hoe hoog het treingewicht ook is, de chauffeur kan altijd het weggedrag optimaliseren door de Heavy Duty-modus in of uit te schakelen, en de langeafstandsmodus te activeren. De functies in het softwarepakket bieden tevens
voordelen voor trucks met meerdere gekoppelde aanhangers.
I-Shift softwarepakketten
Verkoopvarianten | TP-BAS | TP-DIST | TP-CON | TP-LONG | TP-HD** |
---|---|---|---|---|---|
Basisfuncties voor PTO (APF-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Geavanceerde PTO-functies (APF-ENH) | o | o | o | o | o |
Basisschakelaanpassingen (AMSO-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Geavanceerde schakelaanpassingen, incl. Kickdown (AMSO-AUT) | – | – | o | o | o |
Basis Vocational-functies (AVO-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Verbeterde prestaties - slechte wegen (AVO-ENH) | – | o | ● | o | o |
Basis-schakelstrategie | ● | ● | ● | ● | ● |
Performance-schakelstrategie | ● | ● | ● | ● | ● |
Temperatuurmeter versnellingsbakolie | ● | ● | ● | ● | ● |
Heavy Start Engagement | ● | ● | ● | ● | ● |
I-Roll | – | – | – | ● | (•) |
Intelligent Cruise Control | – | – | – | ● | (•) |
Launch Control | – | ● | ● | ● | ● |
Geavanceerde schakelstrategie (GCW ≤ 85 t) | – | ● | ● | ● | ● |
GCW-controle voor zware toepassingen (85 t < GCW ≤ 180 t) | – | – | – | – | ● |
Zeer lage kruipversnelling* (ASO-ULC) | – | – | o | o | o |
Kruipversnelling* (ASO-C) | – | – | o | o | o |
Meerdere snelheden achteruit* (ARSO-MSR) | – | – | o | o | o |
I-See (PVT-BAS) gebruik van GPS-gegevens | – | – | – | o | o |
I-See (PVT-EXT) gebruik van GPS-gegevens | – | – | – | o | o |
• Standaard (•) De functie kan worden toegepast wanneer TP-LONG is geactiveerd. o Optie – Niet beschikbaar
*Alleen AT2612F, ATO2612F, voor ARSO-MSR is ASO-ULC of ASO-C vereist.
**Alleen AT2612F en ATO2612F
Achterassen
Type | As- | Tandwieloverbrenging | Maximaal koppel | Max. as-/tandemstelbelasting | Maximaal toelaatbaar treingewicht |
---|---|---|---|---|---|
Enkele reductie | |||||
RSS1344C/D | Solo | Hypoïde | 2600 Nm | 13 t | 44 t |
RSS1356 | Solo | Hypoïde | 2400/2800 Nm | 13 t | 56/44 t |
RSS1360 | Solo | Hypoïde | 3550 Nm | 13 t | 60 t |
RTS2370A | Tandem | Hypoïde | 3550 Nm | 23 t | 70 t |
Naafreductie | |||||
RSH1370F | Solo | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 Nm | 13 t | 70 t |
RTH2610F | Tandem | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 Nm | 26 t | 100 t |
RTH3210F | Tandem | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 Nm | 32 t | 100 t |
RTH3312 | Tandem | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 Nm | 33 t | 120 t |
Achterasoverbrenging
RSS1344C/D | RSS1356 | RSS1360 | RTS2370A | RSH1370F | RTH2610F | RTH3210F | RTH3312 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1* | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.43:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 |
2.47:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.57:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 |
2.64:1 | 2.79:1 | 2.85:1 | 2.83:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 |
2.85:1 | 3.10:1 | 3.08:1 | 3.09:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 |
3.08:1 | 3.44:1 | 3.40:1 | 3.40:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
3.36:1 | 3.67:1 | 3.67:1 | 3.78:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 7.21:1 |
3.70:1 | 4.11:1 | 4.13:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | |||
4.11:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||||
4.63:1 | 5.14:1 | 7.21:1 | |||||
5.29:1 | 5.67:1 | ||||||
6.17:1 |
Aandrijflijncombinaties
D11K330 | D11K370 | D11K410 | D11K450 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Assen met enkele reductie | |||||||
RSS1344C/D | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1356 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1360 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2370B | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
Assen met naafreductie | |||||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2610F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3210F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3312 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTO´s
Er is een breed scala aan koppelingsonafhankelijke en koppelingsafhankelijke PTO's leverbaar voor de aandrijving van allerlei opbouwonderdelen.
GEMONTEERD OP DE MOTOR
PTER-DIN
Achterop gemonteerde PTO voor directe aandrijving van een hydraulische pomp.
PTER1400
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTER100
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
GEMONTEERD OP VERSNELLINGSBAK
PTR-F
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-FL/FH
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Voor lage/medium/hoge toerentallen met DIN-koppeling voor directe aansluiting van een hydraulische pomp.
PTRD-F
Voor hoge toerentallen, met aansluitflens voor directe aansluiting van een cardanas.
PTRD-D
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. DIN-koppelingen aan de voor- en achterkant voor directe aansluiting van hydraulische pompen.
PTRD-D1
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. Met aansluitflens aan de achterkant en DIN-koppeling aan de voorkant.
PTRD-D2
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving achter en enkele aandrijving vóór. Twee aansluitflenzen aan de achterkant en een DIN-koppeling aan de voorkant.
Downloaden
Specificaties aandrijflijn
Download de volledige aandrijflijnspecificaties als een PDF-bestand. Downloaden(PDF, 3.9 MB)Specificaties aandrijflijn voor Volvo FM
Motoren
D11K | D13K | G13C | |
---|---|---|---|
Emissiestandaard | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
Aantal cilinders | 6 | 6 | 6 |
Cilinderinhoud | 10,8 dm3 | 12,8 dm3 | 12,8 dm3 |
Slag | 152 mm | 158 mm | 158 mm |
Boring | 123 mm | 131 mm | 131 mm |
Compressieverhouding | 17:1 | 18:1 | 17:1 |
Economisch toerental | 1000-1500 t/min | 950-1400 t/min | 1000-1400 t/min |
Uitlaatremvermogen | 160 kW (2400 t/min) | 200 kW (2300 t/min) | |
VEB-vermogen | 290 kW (2400 t/min) | ||
VEB | optie | ||
VEB+ vermogen | 375 kW (2300 t/min) | 375 kW (2300 t/min) | |
VEB+ | optie | optie | |
Oliefilters | 2 hoofdstroomfilters, 1 bypass | 2 hoofdstroomfilters, 1 bypass | 2 hoofdstroomfilters, 1 bypass |
Olieverversingsvolume, inclusief filter | 36 l | 33 l | 33 l |
Inhoud koelsysteem | 36 l | 38 l | 39,5 l |
Olieverversingsinterval
Tot max. 100.000 km, of eens per jaar met VDS4.
Brandstofvereisten
Zwavelvrije brandstof (EN590, max 10 ppm zwavel)
Biodiesel generatie 2 (EN15940, synthetische diesel)
LNG voor vervoerstoepassingen.
Distributie-PTO
Koppel | Overbrengingsverhouding | |
---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 |
* Koppel zowel tijdens het rijden als bij stilstand beschikbaar.

D11K – VERMOGEN/KOPPEL
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
D11K330 (243 kW) | |
---|---|
Maximaal vermogen bij 1600-1900 t/min | 330 pk |
Maximaal koppel bij 950-1400 t/min | 1600 Nm |
D11K380 (280 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1700-1800 t/min | 380 pk |
Maximaal koppel bij 950-1400 t/min | 1800 Nm |
D11K430 (316 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1700-1800 t/min | 430 pk |
Maximaal koppel bij 1000-1400 t/min | 2050 Nm |
D11K460 (338 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1700-1800 t/min | 460 pk |
Maximaal koppel bij 1050-1400 t/min | 2200 Nm |

D13K - VERMOGEN/KOPPEL
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
D13K420 (309 kW) | |
---|---|
Maximaal vermogen bij 1400-1800 t/min | 420 pk |
Maximaal koppel bij 860-1400 t/min | 2100 Nm |
D13K460 (338 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1400-1800 t/min | 460 pk |
Maximaal koppel bij 900-1400 t/min | 2300 Nm |
D13K500 (368 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1400-1800 t/min | 500 pk |
Maximaal koppel bij 980-1270 t/min | 2500 Nm |

G13C - VERMOGEN/KOPPEL
Nettovermogen volgens EC 582/2011
G13C420 (309 kW) | |
---|---|
Maximaal vermogen bij 1400-1800 t/min | 420 pk |
Maximaal koppel bij 1000-1400 t/min | 2100 Nm |
G13C460 (338 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1700-1800 t/min | 460 pk |
Maximaal koppel bij 1050-1400 t/min | 2300 Nm |
Automatisch schakelende splitter/range-versnellingsbak met 12 versnellingen. I-Shift kan worden uitgerust met een compact retarder, PTO, noodstuurbekrachtigingspomp en oliekoeler.
I-Shift
Type | Hoogste versnelling | Motorkoppel | Maximaal toelaatbaar treingewicht |
---|---|---|---|
AT2412F | Direct | 2400 Nm | 44 t |
AT2612F | Direct | 2600 Nm | 100 t |
ATO2612F | Overdrive | 2600 Nm | 100 t |
Specificaties I-Shift Dual Clutch
Type | Hoogste versnelling | Motorkoppel (Nm) | Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Overdrive | 2800 | 80 |
I-Shift softwarepakketten
Basisversie (TP-BAS)
TP-BAS is het standaard softwarepakket dat wordt geleverd met I-Shift en dat de basisfuncties van de versnellingsbak omvat voor allround rijden.
I-Shift-schakelsoftware voor distributie (TP-DIST)
TP-DIST past de werking van de versnellingsbak aan voor de specifieke omstandigheden in het distributiesegment. Het softwarepakket omvat functies voor een betere manoeuvreerbaarheid bij wegrijden, manoeuvreren en rijden met lage snelheid.
I-Shift-schakelsoftware voor bouwtaken (TP-CON)
TP-CON past de werking van de versnellingsbak aan voor de specifieke omstandigheden in het bouwsegment. Het softwarepakket omvat functies voor een betere manoeuvreerbaarheid bij wegrijden, manoeuvreren en rijden met lage snelheid. Deze software is ook geschikt voor slecht wegdek.
I-Shift-schakelsoftware voor langeafstandstransporten (TP-LONG)
TP-LONG bevat intelligente functies voor een laag brandstofverbruik. Dit softwarepakket is ideaal voor langeafstandstransporten waarbij de nadruk vooral ligt op het brandstofverbruik. Dit pakket bevat de I-Roll-functie.
Zwaar transport (TP-HD)
TP-HD optimaliseert I-Shift voor zwaar transport met hoge treingewichten (>85 ton). Hoe hoog het treingewicht ook is, de chauffeur kan altijd het weggedrag optimaliseren door de Heavy Duty-modus in of uit te schakelen, en de langeafstandsmodus te activeren. De functies in het softwarepakket bieden tevens
voordelen voor trucks met meerdere gekoppelde aanhangers.
I-Shift softwarepakketten
Verkoopvarianten | TP-BAS | TP-DIST | TP-CON | TP-LONG | TP-HD** |
---|---|---|---|---|---|
Basisfuncties voor PTO (APF-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Geavanceerde PTO-functies (APF-ENH) | o | o | o | o | o |
Basisschakelaanpassingen (AMSO-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Geavanceerde schakelaanpassingen, incl. Kickdown (AMSO-AUT) | – | – | o | o | o |
Basis Vocational-functies (AVO-BAS) | ● | ● | ● | ● | ● |
Verbeterde prestaties - slechte wegen (AVO-ENH) | – | o | ● | o | o |
Basis-schakelstrategie | ● | ● | ● | ● | ● |
Performance-schakelstrategie | ● | ● | ● | ● | ● |
Temperatuurmeter versnellingsbakolie | ● | ● | ● | ● | ● |
Heavy Start Engagement | ● | ● | ● | ● | ● |
I-Roll | – | – | – | ● | (•) |
Intelligent Cruise Control | – | – | – | ● | (•) |
Launch Control | – | ● | ● | ● | ● |
Geavanceerde schakelstrategie (GCW ≤ 85 t) | – | ● | ● | ● | ● |
GCW-controle voor zware toepassingen (85 t < GCW ≤ 180 t) | – | – | – | – | ● |
Zeer lage kruipversnelling* (ASO-ULC) | – | – | o | o | o |
Kruipversnelling* (ASO-C) | – | – | o | o | o |
Meerdere snelheden achteruit* (ARSO-MSR) | – | – | o | o | o |
I-See, gebruik van GPS-gegevens | – | – | – | o | o |
• Standaard (•) De functie kan worden toegepast wanneer TP-LONG is geactiveerd. o Optie – Niet beschikbaar
*Alleen AT2612F, ATO2612F, voor ARSO-MSR is ASO-ULC of ASO-C vereist.
**Alleen AT2612F en ATO2612F
Achterassen
Type | As- | Tandwieloverbrenging | Maximaal koppel | Max. as-/tandemstelbelasting | Maximaal toelaatbaar treingewicht |
---|---|---|---|---|---|
Enkele reductie | |||||
RSS1144 | Solo | Hypoïde | 2800 Nm | 11,7 t | 44 t |
RSS1344C/D | Solo | Hypoïde | 2600 Nm | 13 t | 44 t |
RSS1356 | Solo | Hypoïde | 2400/2800 Nm | 13 t | 56/44 t |
RSS1360 | Solo | Hypoïde | 3550 Nm | 13 t | 70 t |
RTS2370A | Tandem | Hypoïde | 3550 Nm | 23 t | 80 t |
Naafreductie | |||||
RSH1370F | Solo | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 Nm | 13 t | 70 t |
RTH2610F | Tandem | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 Nm | 26 t | 100 t |
RTH3210F | Tandem | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 Nm | 32 t | 100 t |
RTH3312 | Tandem | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 Nm | 33 t | 120 t |
Achterasoverbrenging
RSS1144 | RSS1344C/D | RSS1356 | RSS1360 | RTS2370A | RSH1370F | RTH2610F | RTH3210F | RTH3312 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 | 2.31:1* | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.43:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.57:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 |
2.64:1 | 2.64:1 | 2.79:1 | 2.85:1 | 2.83:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 |
2.85:1 | 2.85:1 | 3.10:1 | 3.08:1 | 3.09:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 |
3.08:1 | 3.08:1 | 3.44:1 | 3.40:1 | 3.40:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
3.36:1 | 3.67:1 | 3.67:1 | 3.78:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
3.70:1 | 4.11:1 | 4.13:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |||
4.11:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||
4.63:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | |||||
5.29:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | ||||||
6.17:1 |
* For RSS1344D.
Aandrijflijncombinaties
D11K330 | D11K370 | D11K410 | D11K450 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | G13C420 | G13C460 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift | |||||||||
AT2412F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
AT2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
ATO2612F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
AT2812F | |||||||||
ATO3112F | |||||||||
ATO3512F | |||||||||
I-Shift Dual Clutch | |||||||||
SP02812 | ● | ● | |||||||
Assen met enkele reductie | |||||||||
RSS1144A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C/D | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1356 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1360 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2370A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1144 | ● | ● | ● | ● | ● | ||||
Assen met naafreductie | |||||||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2610F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3210F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH3312 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTO´s
Er is een breed scala aan koppelingsonafhankelijke en koppelingsafhankelijke PTO's leverbaar voor de aandrijving van allerlei opbouwonderdelen.
GEMONTEERD OP DE MOTOR
PTER-DIN
Achterop gemonteerde PTO voor directe aandrijving van een hydraulische pomp.
PTER1400
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTER100
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
GEMONTEERD OP VERSNELLINGSBAK
PTR-F
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-FL/FH
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Voor lage/medium/hoge toerentallen met DIN-koppeling voor directe aansluiting van een hydraulische pomp.
PTRD-F
Voor hoge toerentallen, met aansluitflens voor directe aansluiting van een cardanas.
PTRD-D
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. DIN-koppelingen aan de voor- en achterkant voor directe aansluiting van hydraulische pompen.
PTRD-D1
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. Met aansluitflens aan de achterkant en DIN-koppeling aan de voorkant.
PTRD-D2
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving achter en enkele aandrijving vóór. Twee aansluitflenzen aan de achterkant en een DIN-koppeling aan de voorkant.