Vijf Volvo FH-trekkers voor Portena Logistiek

Portena Logistiek uit Heerenveen heeft vijf Volvo FH-trekkers aangeschaft. De nieuwe trucks zijn geleverd door Volvo Trucks-dealer MS de Vries.
Volvo FH 10x4 zwaartransport truck voor Zwagerman Transport & Hijswerk

Als onderdeel van vervanging van een deel van het wagenpark koos Portena Logistiek voor vijf Volvo FH 4x2-trekkers met 420 pk motorvermogen. “Wij zien het als een plicht om ervoor te zorgen dat onze mensen beschikken over goed geoutilleerde werkplekken”, zegt algemeen directeur Ron Kleinsmit van Portena Logistiek. “Voor het meest optimale resultaat moeten ze de beschikking hebben over het beste materiaal. Daar past deze investering perfect in; de aanschaf van de nieuwe Volvo-trekkers wordt door onze chauffeurs enorm gewaardeerd. De trucks rijden goed, zijn comfortabel en veilig en zien er bovendien goed uit.”

I-ParkCool
Het comfort voor chauffeurs was een belangrijk aandachtspunt. De trekkers zijn onder meer voorzien van I-ParkCool, het intelligente klimaatsysteem dat zorgt voor aangename verblijf- en werkomstandigheden in de cabine. De warme zomer speelde een rol bij dat besluit, vertelt Kleinsmit. “We willen in alle seizoenen een werkbaar klimaat creëren voor chauffeurs. Daar helpt I-ParkCool bij.”

Ook de Volvo I-Shift-versnellingsbak en veiligheidstechnologieën zoals Lane Keeping Support zijn redenen om voor Volvo-trucks te kiezen. Kleinsmit: “Chauffeurs zijn erg te spreken over de bijdrage die de I-Shift versnellingsbak levert aan het rijcomfort en uiteraard juichen we elke technologie die de veiligheid vergroot toe.”

Het wagenpark van Portena Logistiek bestaat uit 150 trekkende eenheden, waarvan het merendeel Volvo-trucks. Vier van de vijf nieuwe trekkers worden voornamelijk ingezet voor distributie van levensmiddelen. “Vanuit onze standplaats in Heerenveen komen we bij allerlei distributiecentra voor levensmiddelen in de Benelux”, zegt Kleinsmit. “De andere trekker wordt ingezet voor distributie van fietsen. Daarin zijn wij marktleider.”

Partnership
De levering kwam tot stand in samenwerking met MS de Vries. “We werken al heel lang samen. Ze zitten bij onze hoofdvestiging in Heerenveen letterlijk aan de overkant van de straat, dus we lopen ook zo bij elkaar naar binnen. Zij weten precies wat wij willen en zijn erg sterk in het meedenken. Het is prettig om zo’n hecht partnership te hebben.”

Portena Logistiek heeft een lange historie in de transportwereld. Het bedrijf, met het hoofdkantoor in Heerenveen, bestaat sinds 1932 en is uitgegroeid tot een veelzijdig logistiek dienstverlener. Portena Logistiek werkt voor opdrachtgevers die actief zijn in onder meer de sectoren food, non-food, machineonderdelen en halffabricaten.