I-Shift biedt een reeks automatische transmissies gemaakt om het rijden makkelijker, veiliger en zuiniger te maken. Elke versnellingswisseling is perfect getimed en soepel om het meeste uit de energie te halen. I-Shift transmissies zijn beschikbaar voor elektrische, (Bio-)LNG- en dieselaangedreven vrachtwagens. Functies voor offroad-rijden, extreem startvermogen en naadloze vermogensafgifte zijn beschikbaar.
I-Shift schakelt elke keer perfect. Hij is gebaseerd op een niet-gesynchroniseerde handgeschakelde versnellingsbak met een compact ontwerp en een hoog rendement. De ware magie zit in de intelligente elektronische regeleenheid, die de koppeling bedient en voor het schakelen zorgt. Het past extreme precisie toe bij elke schakeling door voortdurend informatie over snelheid, bruto combinatiegewicht, weghelling en koppelvraag te evalueren. Het systeem communiceert bovendien met de motor, waardoor de toerentallen en de remmen worden aangepast voor optimale prestaties.
Voor hoge prestaties van de aandrijflijn waarbij vaak moet worden geschakeld, is de I-Shift Dual-koppeling een perfecte match. Het schakelt in een fractie van een seconde, biedt een constante vermogensstroom met naadloos schakelen en helpt de motor optimaal te presteren om de productiviteit te verhogen.
De ononderbroken koppelafgifte van I-Shift Dual Clutch betekent dat u vol vertrouwen midden in een bocht kunt schakelen. Het helpt ook om de lading stabiel te houden en het risico op gripverlies wordt tot een minimum beperkt, zelfs bij afremmen op de motor en terugschakelen.
Beginnen met zware ladingen kan een uitdaging zijn, vooral op heuvelachtig terrein en slechte wegomstandigheden. I-Shift met kruipversnellingen verbetert het startvermogen en kan de belasting van de koppeling tot 75% verminderen.
Kies tussen één of twee kruipversnellingen en voeg de optie van extra achteruitversnellingen toe. Met deze transmissie kunt u heel traag, van 0,5-2 km/u, rijden met totale controle over uw motorkoppel.
I-Shift met kruipversnellingen levert zowel een hoge energie-efficiëntie als extreem startvermogen. U kunt een snellere achterasverhouding kiezen en de kruissnelheid bij veel lagere toerentallen aanhouden op goede wegen. Dit kan het comfort verbeteren en energie besparen.