De Volvo FM op (Bio-)LNG is een truck voor regionaal en langeafstandstransport met hoge prestaties en een kleine ecologische voetafdruk. Als u rijdt op Bio-LNG en HVO, kunt u grote afstanden afleggen met veel lading: volledig CO2-neutraal, berekend "tank-to-wheel".
De Volvo FM op (Bio-)LNG biedt dezelfde prestaties en productiviteit als een Volvo FM op diesel, maar met de optie om CO2-neutraal te rijden. De truck is perfect voor regionaal transport. U kunt kiezen uit vermogens van 420, 460 of 500 pk met maximaal 2500 Nm koppel.
De Volvo FM motor op (Bio-)LNG is gebaseerd op de dieselmotortechnologie en biedt een aanzienlijk hoger koppel, vermogen en rendement dan andere alternatieven voor LNG-motoren. Hij is bij uitstek geschikt voor veeleisende regionale transporten met hoge combinatiegewichten.
Naast Bio-LNG (biogas) of LNG (aardgas) gebruikt de motor ook een kleine hoeveelheid hernieuwbare HVO of diesel. Het maakt ook gebruik van AdBlue voor de nabehandeling van de uitlaatgassen. Deze aandrijflijn biedt de mogelijkheid om uw CO2-uitstoot tot 100% te verminderen, "tank-to-wheel", bij gebruik van Bio-LNG en HVO.
De Volvo FM op (Bio-)LNG is leverbaar met drie verschillende tankinhouden, zodat u de beste tank kunt kiezen voor uw toepassing. Dit maakt een actieradius tot 1000 km mogelijk. U kunt dus een truck aanschaffen die ideaal is voor lange routes met lange afstanden in een groeiend netwerk van Bio-LNG- en LNG-tankstations.
Precies zoals u het wil. Configureer uw Volvo FM op (Bio-)LNG helemaal naar wens. Kies uit verschillende assen, motoren, tanks, cabinefuncties en andere opties.
Met de Volvo FM op (Bio-)LNG kunt u regionaal transport en langeafstandsvervoer met hoge combinatiegewichten uitvoeren en uw CO2-uitstoot tot 100% verminderen bij gebruik van Bio-LNG en HVO. Dit wordt "tank-to-wheel"berekend en vergeleken met een truck die op Europese standaarddiesel rijdt. U hoeft niet in te leveren op actieradius of productiviteit.
De afgebeelde functies zijn mogelijk niet standaard of beschikbaar voor alle uitrustingsniveaus en aandrijflijnopties.