Uw Volvo-truck is een precisie-instrument en het chassis is de ruggengraat. Het maakt niet uit of u een truck nodig heeft om extreme ladingen te trekken in zware omstandigheden, een stijve kiepwagen of een lichtgewicht trekker voor gebruik op de weg, wij kunnen het voor u bouwen op basis van hetzelfde chassisconcept voor alle dieselaangedreven trucks. Kies uit een reeks opties voor lucht- en bladvering, gewichtsgeoptimaliseerde onderdelen en voorbereidingen voor het opbouwen van de carrosserie op de manier die past bij uw transport en uw vereisten.
We maken uw chassis op maat met onderdelen en systemen die gemaakt zijn om jarenlang betrouwbaar te werken.
Kipper of tanker? Een hefkraan, autotransporter of brandweerwagen? Lichtgewicht of met extreem laadvermogen? Ongeacht de toepassing waarvoor u de truck u nodig heeft, het Volvo-chassis is er klaar voor. Het flexibele chassis en de lange lijst aan specificatieopties zorgen dat u de truck eenvoudig kunt aanpassen aan uw exacte vereisten.
Alle Volvo-trucks zijn ontworpen om het bouwen van carrosserieën te vergemakkelijken en carrosseriebouwers tegemoet te komen. Met het brede reeks aan opties voor asconfiguraties, chassishoogtes, wielbases en extra versteerking kan de ultieme truck met gemak op maat worden gemaakt voor uw doel.
Wanneer u een Volvo-truck bestelt, bieden wij de carrosseriebouwer direct toegang tot de online VBI-portal (Volvo Bodybuilder Instruction). Dankzij de nauwkeurige 3D-tekeningen kan de carrosseriebouwer al aan het werk terwijl wij de truck bouwen. Dit resulteert in een snellere, meer kostenefficiënte levering en een truck die klaar is voor gebruik.
Ongeacht het terrein of de wegomstandigheden, een Volvo-truck is gemaakt om u vooruit te helpen. Tandemaslift, de aangedreven vooras en I-Shift met terreinrem en kruipversnellingen zijn een paar voorbeelden uit de hele reeks aan truckopties om het leven op ruw terrein en onder slechte wegomstandigheden gemakkelijker te maken.
De aangedreven vooras met automatische tractiecontrole schakelt de vooras automatisch in op het moment dat u hem nodig heeft - en weer uit als u hem niet nodig heeft. Het robuuste asdeksel is het laagste punt van het voertuig en zorgt voor een grote bodemspeling bij volledige belading.
Onze luchtvering achter voor trucks in de bouw geeft u tot 300 mm bodemspeling en minder trillingen dan bladvering. Veerelementen, luchtbalgen en stabilisatoren worden goed beschermd bovenop de assen geplaatst om uw beschikbaarheid veilig te stellen.
Zwaar beladen? Geen probleem. Ongeacht of u kiest voor luchtvering of bladvering, een enkele vooras kan tot 10 ton dragen en dubbele voorassen kunnen 20 ton dragen. Zo optimaliseert u uw marges en kunt u eenvoudiger zware of ongelijk verdeelde ladingen verwerken.
Maximaliseer uw laadvermogen en productiviteit met een stevige en duurzame oplossing voor de achterassen. Onze zwaar uitgevoerd tandemstel kan met gemak tot 38 ton dragen.
Als u een hoog laadvermogen nodig heeft, kunt u een truck met vijf assen rechtstreeks van de fabriek geleverd krijgen. Zo krijgt u uw truck sneller en verlaagt u de aanpassingskosten. De truck wordt geleverd met een volledige typegoedkeuring.
Elke kilogram nuttige lading telt. Dus waarom rijden met een gewicht dat niet loont? Door lichtgewicht-specificaties te combineren, zoals gewichtsgeoptimaliseerde voor- en achterasinstallaties zowel als uw truck te specificeren voor vlakke wegen, krijgt u de ultieme machine die geld oplevert: Maximaal laadvermogen met behoud van betrouwbaarheid.
Als u onze lichtgewicht oplossingen combineert, kunt u een Volvo FM 4×2-trekker krijgen met een gewicht van 6,0 ton of een Volvo FH 4×2-trekker van 6,6 ton. Dat betekent meer laadvermogen binnen de wettelijke gewichtsbeperkingen.
Minder brandstof, betere tractie en een kortere draaicirkel. Met de liftbare tandemas kunt u de achterste aangedreven as ontkoppelen en omhoog brengen. Hierdoor krijgt u de tractie en het laadvermogen van een tandem-aandrijvingsas met de rijeigenschappen en efficiëntie van een enkele aangedreven as. Zodra u uw truck weer laadt, wordt de as automatisch neergelaten en ingeschakeld.
De liftbare tandemas zorgt voor een betere energie-efficiëntie wanneer u de as uitschakelt en omhoog zet wanneer u deze niet nodig heeft. Het brandstofverbruik kan worden verlaagd op de terugreis als de as is opgetild. Uiteindelijk kan het uw bedrijfsresultaten verbeteren.
Til de achterste aangedreven as op en de truck gedraagt zich als een 4×2 of een 6×2, waardoor een aanzienlijk kortere draaicirkel en wendbaarheid mogelijk zijn dan bij een 6x4. Het vermindert ook de bandenslijtage. Meer grip nodig? Druk op de knop op het dashboard en als de asbelastingslimieten het toelaten, kunt u het gewicht naar één aangedreven as verschuiven.
De Work Remote is een handig hulpmiddel bij het werken buiten de cabine. Het geeft u controle over de aandrijflijn- en carrosseriefuncties. Hij is draadloos en robuust, met een bereik tot 25 meter en een lange batterijduur. Het apparaat wordt opgeladen in het dockingstation in de cabine.
De Work Remote bespaart tijd bij het laden en lossen. Ook helpt het om fouten bij het laden te voorkomen, zoals overbelading of ongelijkmatige verdeling van de lading. Voor de veiligheid is het radiosignaal gecodeerd volgens dezelfde hoge norm als de sleutel van de truck.
De afgebeelde functies zijn mogelijk niet standaard of beschikbaar voor alle uitrustingsniveaus en aandrijflijnopties.