Duurzame vestiging LVS Trucks in Leeuwarden operationeel

De nieuwe vestiging van LVS Trucks in Leeuwarden is operationeel. Het nieuwe bedrijfspand is gevestigd op industrieterrein Zwette V, aan de Haak, en is voorbereid op de toekomst, waarbij efficiency voor de klant voorop staat. LVS Trucks is officieel dealer van Volvo Trucks en Renault Trucks voor Friesland en Noord-Holland.
Duurzame vestiging LVS Trucks in Leeuwarden operationeel

De nieuwe werkplaats, op een terrein van 10.000 m2, heeft zeven, dertig meter lange werkstraten waardoor het mogelijk is te werken aan complete LZV-combinaties. Ook zijn er onder meer faciliteiten voor onderhoud aan LNG- en elektrische trucks. Jacco Rijkhoff, directeur After Sales bij Van der Linden van Sprankhuizen Bedrijfswagens (LVS Trucks): “Ons belangrijkste doel voor deze nieuwe vestiging is efficiency voor onze klanten. Zij moeten snel weer op weg kunnen. We hebben daarom veel aandacht besteed aan de routing binnen het pand, de onderdelenvoorziening en het werkklimaat voor onze mensen.” Dat laatste wordt onder meer bereikt door veel licht in de werkplaats. Zo zijn de deuren voorzien van glas, is er gebruik gemaakt van energiezuinige LED-verlichting en is er vloerverwarming aangebracht. Naast de werkplaats is er een ruime ontvangst- en wachtruimte voor chauffeurs en klanten en zijn er kantoor- en trainingsfaciliteiten. LVS Trucks onderstreept hiermee de binding met haar klanten en biedt hen een warm welkom.

Duurzaam

Een van de eisen voor de nieuwbouw was om energiezuinig en CO2-neutraal te kunnen opereren. Het pand van LVS Trucks Leeuwarden is daarom voorzien van zonnepanelen op het dak, terwijl een de warmtepomp zorgt voor de verwarming in het pand. “Ook hebben we oplaadmogelijkheden voor zowel elektrische personenwagens als trucks. Alles rondom de nieuwbouw is op de toekomst gericht. Met dit pand, dat bovendien goed bereikbaar is, hebben we daar vorm aan kunnen geven.”