Volvo Trucks

NEDERLAND

Volvo Trucks start productie weer op

De fabrieken van Volvo Trucks in Zweden en België, die sinds half maart zijn gesloten, starten momenteel langzaam weer op.
Volvo Trucks start productie weer op

De Volvo Trucks-productielocaties in Zweden en België starten langzaam en met inachtneming van maatregelen om de gezondheid en veiligheid van werknemers te beschermen weer op. Belangrijke zorgen bij de geleidelijke start van de productie blijven het orderboek, de leverancierscapaciteit en de lokale regelgeving inzake sociale afstand om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Werkplaatsen open

Tijdens de uitbraak van het coronavirus is Volvo Trucks erin geslaagd vrijwel al haar werkplaatsen wereldwijd open te houden. In Nederland bleven alle servicelocaties toegankelijk voor klanten. De Europese productie moest echter halverwege maart worden gesloten toen de wereldwijde toeleveringsketen werd verstoord.

Volvo Trucks bleef zich concentreren op het ondersteunen van transporteurs zodat zij hun trucks op de weg konden houden om cruciale goederen te leveren voor het functioneren van de samenleving. In Nederland werden door verschillende Volvo Trucks-dealers acties opgezet om ook maatschappelijk een steentje bij te dragen. Zo werd er fruit geleverd aan ziekenhuispersoneel en zijn er bloemen rondgebracht.

“De Corona-crisis laat eens te meer zien hoe belangrijk transport is voor ons dagelijkse leven. Vrachtwagenchauffeurs, technici en transporteurs blijven zich tot het uiterste inspannen en het is onze taak om hen te helpen hun werk te kunnen blijven voortzetten”, verklaart Wabe van Solkema, Managing Director, Volvo Trucks Nederland.

Meer Volvo Trucks-nieuws