Trucks

Specificaties Volvo FMX

Alles wat u moet weten over de Volvo FMX, tot in de details.

Aandrijflijn

Hier vindt u specificaties over motoren, transmissies, achterassen (inclusief overbrengingsverhoudingen), aandrijflijncombinaties en PTO's.

Heavy Duty Elektrisch – vermogen/koppel

 

D11 - vermogen/koppel

Nettovermogen volgens: EC 582/2011

D13 - vermogen/koppel

Nettovermogen volgens: EC 582/2011

Elektrisch

Volvo FMX Electric

Prestaties

Tot 330–490 kW (450–666 pk) continu vermogen

Actieradius

Tot 300 km

Oplaadtijd (volledig geladen​)

9,5 uur met AC (43 kW) 2,5 uur met DC (250 kW)

Accucapaciteit

180–540 kWh, 2–6 accu's

  

Diesel

D11

D13 

Emissiestandaard

Euro 6

Euro 6

 

Aantal cilinders

6

6

 

Cilinderinhoud

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Slag

152 mm

158 mm

 

Boring

123 mm

131 mm

 

Compressieverhouding

18.0:1

18.0:1

 

Zuinig toerengebied

1000-1500 omw/min

900-1400 omw/min

 

Uitlaatremvermogen

155 kW (2300 omw/min)

175 kW (2300 omw/min)

 

Motorremeffect*

270 kW (2300 t/min)

340 kW (2300 t/min)

 

Oliefilters

2 hoofdstroomfilters

2 hoofdstroomfilters

 

Olieverversingsvolume, inclusief filter

35 l

35 l

 

Inhoud koelsysteem

22 l

24 l

 

 

   

*Optioneel

Brandstofvereisten

Zwavelvrije brandstof (EN590, max. 10 ppm zwavel) Biodiesel generatie 2 (EN15940, synthetische diesel)

 

D11 330 pk (246 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1700 t/min

330 pk

  
 

Maximaal koppel bij 877-1400 t/min

1600 Nm

  
 

D11 380 pk (279 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1700 t/min

380 pk

  
 

Maximaal koppel bij 938-1400 t/min

1800 Nm

  
 

D11 430 pk (317 kW)

   
 

Maximaal vermogen bij 1700 t/min

430 pk

  
 

Maximaal koppel bij 1008-1400 t/min

2050 Nm

  
 

D11 460 pk (338 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1700 t/min

460 pk

  
 

Maximaal koppel bij 1050-1400 t/min

2200 Nm

  
 

D13 420 pk (309 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1404–1700 t/min

420 pk

  
 

Maximaal koppel bij 905-1400 t/min

2100 Nm

  
 

D13 460 pk (338 kW)

   
 

Maximaal vermogen bij 1404-1700 t/min

460 pk

  
 

Maximaal koppel bij 945-1400 t/min

2300 Nm

  
 

D13 500 pk (368 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1404–1700 t/min

500 pk

  
 

Maximaal koppel bij 980-1400 t/min

2500 Nm

  
 

D13 540 pk (397 kW)

 

  
 

Maximaal vermogen bij 1458-1700 omw/min

540 pk

  
 

Maximaal koppel bij 1000-1400 t/min

2600 Nm

  
     

I-Shift

Automatisch schakelende splitter/range-versnellingsbak met 12 versnellingen. I-Shift kan worden uitgerust met een compact retarder, PTO, noodstuurbekrachtigingspomp en oliekoeler. Het is ook mogelijk om I-Shift met kruipversnellingen, ultralage kruipversnellingen en achteruit multispeed te bestellen.

Specificaties

Type

Hoogste versnelling

Motorkoppel (Nm)

Maximaal treingewicht (ton)

AT2412

Direct

2400

44

AT2612

Direct

2600

100

ATO2612

Overdrive

2600

100

    

Specificaties I-Shift Dual Clutch

Type

Hoogste versnelling

Motorkoppel (Nm)

Maximaal treingewicht (ton)

SPO2812

Overdrive

2800

80

    

Powertronic

Volautomatische PowerShift-transmissie met koppelomvormer en oliekoeler. Schakelt zonder vermogensverlies. Powertronic kan af fabriek worden geïnstalleerd met een PTO, geïntegreerde retarder en noodstuurbekrachtigingspomp.

Type

Hoogste versnelling

Motorkoppel (Nm)

Maximaal treingewicht (ton)

PT2106

Direct

2100

44

PT2606

Direct

2600

60

    

Powertronic, geïntegreerde rijmodi

Economy

Bedoeld voor een optimaal brandstofverbruik. Het schakelen vindt plaats bij de gunstigste motortoerentallen.

Prestaties

Wordt gebruikt als er extra motorvermogen nodig is. Er kan worden op- en teruggeschakeld bij een hoog motortoerental.

Type

As

Tandwieloverbrenging

Maximaal koppel (Nm)

Maximale as-/tandemstelbelasting (ton)

Maximaal treingewicht (ton)

Enkele reductie

RSS1344C/E

Solo

Hypoïde

2600

13

44

RSS1370A/B

Solo

Hypoïde

3800

13

70

RTS2370A

Tandem

Hypoïde

3800

23

80

RSS1244B

Solo

Hypoïde

2800

12

44

RTS2310A

Tandem

Hypoïde

3800

23

100

RSS1352A

Solo

Hypoïde

2800

13

52

      

Naafreductie

RSH1365

Solo

Spiraalvormig kegelwiel

2400

13

65

RSH1370F

Solo

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

13

70

RTH2610F

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

26

100

RTH3210

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

32

100

RTH3312

Tandem

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

33

120

RTH3815

Solo

Conische, spiraalvormige tandwielen

3800

38

150

      

Achterasoverbrenging

Soloassen

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1370A/B

RSH1365

RSH1370F

2.06:1

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.61:1

3.46:1

2.17:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.76:1

3.61:1

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.85:1

4.12:1

3.76:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

3.08:1

4.55:1

4.12:1

2.64:1

2.47:1*

2.64:1

3.40:1

 

4.55:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.67:1

 

5.41:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

4.11:1

 

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

 

 

 

 

 

4.11:1

 

 

 

 

 

4.63:1

 

 

 

 

 

5.29:1

 

 

 

 
      

Tandemassen

RTS2370A

RTS2310A

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

 

 

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

 

 

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

 

 

6.17:1

4.63:1

 

 

 

 

      

 

D11 330 pk

D11 370 pk

D11 410 pk

D11 450 pk

D13 420 pk

D13 460 pk

D13 500 pk

D13 540 pk

Powertronic

PT2106

 

   

PT2606

 

 

 

 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Assen met enkele reductie

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Assen met naafreductie

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Aangedreven vooras/tussenbak

FAA11/FAA21/V2501TB

         

 

Koppel

Overbrengingsverhouding 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1000 Nm*

1.26:1

 
    

* Koppel zowel tijdens het rijden als bij stilstand beschikbaar.

Koppelingsonafhankelijke PTO's

PTER-DIN: Achterop gemonteerde PTO voor directe aandrijving van een hydraulische pomp.

PTER1400: Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.

PTER100: Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.

Koppelingsafhankelijke PTO's

PTR-F: Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.

PTR-FL/FH: Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Voor lage/medium/hoge toerentallen met DIN-koppeling voor directe aansluiting van een hydraulische pomp.

PTRD-F: Voor hoge toerentallen, met verbindingsflens voor directe aansluiting van een aandrijfas.

PTRD-D: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. DIN-koppelingen aan de voor- en achterkant voor directe aansluiting van hydraulische pompen.

PTRD-D1: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. Met aansluitflens aan de achterkant en DIN-koppeling aan de voorkant.

PTRD-D2: Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving achter en enkele aandrijving vóór. Twee aansluitflenzen aan de achterkant en een DIN-koppeling aan de voorkant.

Exterieur en interieur

Bekijk specificaties voor cabine-afmetingen, cabinehoogten vanaf de grond en voorzieningen.

De Volvo FMX wordt geleverd met een unieke exterieurafwerking die is gemaakt voor zwaar gebruik.

Volvo FMX with basic exterior trim level 

Basic

Thunder gray grille en portierhandgrepen. Lightning Gray zonneklep. Chromen koplamp. Stalen bumper grijs gelakt.

De Volvo FMX is verkrijgbaar met vijf verschillende interieuruitrustingsniveaus voor verschillende doeleinden.

Volvo FMX with textile trim dynamic, interior trim level 

Textielbekleding Dynamic

Textiel interieur met een modern kleurenschema en duurzame materialen in verschillende tinten grijs en paars.

Volvo FMX with vinyl and textile trim robust, interior trim level 

Vinyl en textielbekleding Robust

Duurzame materialen in vinyl en textiel met een modern kleurenschema dat past bij de verschillende onderdelen van de interieurbekleding.

Volvo FMX with plush trim progressive, interior trim level 

Velours bekleding Progressive

Deze velours interieurbekleding met zacht textiel biedt een modern kleurenschema en past bij de verschillende onderdelen van de interieurbekleding.

Volvo FMX with leather trim robust, interior trim level 

Leren bekleding Robust

Interieur met duurzame materialen en tweekleurige, volledig leren stoelen die passen bij de verschillende onderdelen van de interieurbekleding.

Volvo FMX with leather trim progressive, interior trim level 

Leren bekleding Progressive

Interieur met duurzame materialen en tweekleurige, volledig leren stoelen die passen bij de verschillende onderdelen van de interieurbekleding.

FMX day cab with measurements, viewed from the side 

Dagcabine

De dagcabine (FMX-DAY) met comfortabele en ergonomische chauffeursomgeving. Binnenhoogte 164 centimeter: 120 centimeter op de motortunnel.

FMX low day cab with measurements, viewed from the side 

Lage dagcabine

De lage dagcabine (FMX-LDAY) is geschikt voor toepassingen zoals mijnbouw, koeleenheden, pompen en kranen. Binnenhoogte 148 centimeter: 104 centimeter op de motortunnel.

FMX sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Slaapcabine

De slaapcabine (FMX-SLP) met comfortabele slaapgelegenheid voor één persoon. Binnenhoogte 164 centimeter: 120 centimeter op de motortunnel.

FMX low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Lage slaapcabine

De lage slaapcabine (FMX-LSLP) biedt door het verlaagde dak extra laadruimte boven de cabine. Binnenhoogte 148 centimeter: 104 centimeter op de motortunnel.

FMX globetrotter cab with measurements, viewed from the side 

Globetrotter-cabine

De Globetrotter-cabine (FM-HSLP) biedt comfortabele slaapgelegenheid voor één of twee personen. De cabine met extra opbergruimte bovenin. Binnenhoogte 201 centimeter: 157 centimeter op de motortunnel.

FMX crew cab with measurements, viewed from the side 

Manschappencabine

De manschappencabine met voldoende ruimte voor extra passagiers, tot maximaal 9 personen. Binnenhoogte 159 centimeter:

Op vier punten afgeveerde cabine

Kies tussen spiraalveren met schokdempers, spiraalveren voor en luchtvering achter en luchtvering rondom.

 

Luchtinlaten

Luchtinlaat aan de linkerkant en leverbaar in lage of hoge uitvoering.

 

Cabinekleuren

Kies uit 650 varianten.

 

Chauffeursstoel

Kies uit drie verschillende comfortniveaus: Progressive (velours of leer), Dynamic (textiel) en Robust (vinyl). De totale horizontale verstelling van de stoel bedraagt 200 mm en de hoogteverstelling is 100 mm. De chauffeursstoel is standaard voorzien van een hoofdsteun, een verstelbare en neerklapbare rugleuning en een verstelbare lendensteun. Ook kan de stoel verticaal en in hoogte worden versteld en is de hoek van de zitting verstelbaar.

 

Passagiersstoel

Kies uit drie verschillende comfortniveaus: Progressive (velours of leer), Dynamic (textiel) en Robust (vinyl). Alle niveaus kunnen worden besteld met optionele bekleding. De bijrijderstoelen zijn standaard voorzien van een hoofdsteun.

 

Bedden

Het onderste bed meet 70×200 cm. Matras van 16 cm met pocketvering en uitstekende comfortniveaus. Drie verschillende stevigheden: zacht, semi-stevig en stevig. Voor de matrasbeschermer zijn ook twee opties beschikbaar: verbetert het slaapcomfort en maakt het opmaken van het bed gemakkelijker. Comfort bedafmetingen boven: 70×190 cm of 60×190 cm (optioneel voor Globetrotter-cabine).

Opbergruimte aan de binnenkant

De ruimte boven de voorruit bestaat uit twee opbergvakken met rolluiken en daarnaast vier ISO-vakken, waarvan er één is gereserveerd voor een tachograaf (twee ISO-vakken op de lage cabines). Onder het bed van de slaapcabine en de Globetrotter-cabine vindt u twee grote opbergvakken, die van buitenaf toegankelijk zijn. Ook is er één groot opbergvak van 44 l dat u opent door het matras en het deksel op te tillen. Het slaapgedeelte bevat twee opbergvakken voor tijdschriften en kleine voorwerpen. Het dashboard bevat vier open opbergvakken, een klein opbergvak, een DIN-sleuf, een opbergbakje bovenop het dashboard en een flessenhouder. De dagcabine kan worden uitgerust met een opbergruimte van 60 liter met harmonicadeurtjes voor helmen, lunchdoos enzovoort.

 

Opbergruimte aan de buitenkant

Achter de passagiers- en de chauffeursstoel is opbergruimte beschikbaar die van buitenaf toegankelijk is.

 

Dakluik

De cabine is uitgerust met een dakluik dat 50 millimeter kan worden geopend. Aan de binnenzijde zit een geperforeerde zonwering, die tevens dienst doet als horrengaas wanneer het dakluik openstaat. Het dakluik kan handmatig of elektrisch worden bediend (optioneel). Er is ook een dakluik in staal beschikbaar, bedoeld voor toepassingen in de bouw of ruige omstandigheden.

 

Stuurwiel

Leverbaar in twee verschillende maten - diameter van 450 mm of 500 mm. Afhankelijk van de truckspecificatie. Het stuurwiel is 90 mm in hoogte verstelbaar. De hoekverstelling is 28°. Met een verstelbare stuurkolom (optie) kan het stuurwiel in hoogte worden versteld tussen -5° en +15° om zo het comfort voor de chauffeur te verhogen. Het stuurwiel is leverbaar met of zonder airbag. Bedieningselementen die zijn geïntegreerd in het stuurwiel zorgen voor een veilige en comfortabele bediening van de cruise control, claxon, telefoon en functies op het dashboard en het secundaire display.

 

Klimaatregeling

De klimaatregeling is leverbaar in twee uitvoeringen voor uiteenlopende behoeften:

  • Handmatig bediende airconditioning (MCC).
  • Volautomatische airconditioning (ECC/ECC2).


De klimaatregeling kan ook worden aangevuld met een parkeerverwarming voor de cabine en de motor.

Chassis

Hier vindt u specificaties over chassishoogten, maximale belasting vooras, achtervering, trekkers, chassiskenmerken en remmen.

Med

ca. 900 mm

High

ca. 1000 mm

X-High

ca. 1200 mm

XX-High

circa 1240 mm

  

 

Luchtvering

Bladvering

Med

10/20*

9

High

10/20*

10/20*

X-High

-

10/20*

XX-High

-

10/20*

 

*Met dubbele voorassen

FA-LOW

Lage vooras voor gemiddelde chassishoogte, asbelasting tot 9 ton.

FA-MED

Middelhoge vooras voor gemiddelde chassishoogte, asbelasting tot 10/20 ton.

FA-HIGH

Hoge vooras voor chassishoogte High en X-High, asbelasting tot 10/20 ton.

FA-XHIGH

Extra hoge vooras voor extra hoge chassishoogte, asbelasting tot 10/20 ton.

FA-XXHIGH

Aangedreven vooras, asbelasting tot 10/20 ton.

Dubbele vooras - FA-HIGH/FA-XHIGH

Leverbaar met 8×2-, 8×4- en 10×4-configuraties, asbelasting tot 20 ton.

  

Type

Assen

Vering

As-/tandemstelbelasting

Reductie

Overige assen

Solo

RAD-L90

4×2

Paraboolvering/bladveerpakketten

13 t

Enkel/naaf

 

RAD-GR

4×2

Luchtvering

13 t

Enkel/naaf

 

RAD-G2

4×2/4×4

Luchtvering 

13 t

Naaf

 

RAD-G4

4×2

Luchtvering

12 t

Enkelvoudig

 

RAD-L90

4×4

Paraboolvering/bladveerpakketten

13 t

Naaf

 

Tandemstel

RADT-GR

6×2/8×2

Luchtvering

19/20,5/22,5/23 t

Enkel/naaf

Naloopas (vast/gestuurd/zelfsturend)

RAPD-GR

6×2

Luchtvering

16/19/22 t

Enkel/naaf

Voorloopas (vast/gestuurd)

RAPD-G4

6×2

Luchtvering

16 t

Enkelvoudig

Voorloopas (vast)

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Luchtvering

21/23/26 t

Enkel/naaf

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Paraboolvering

20/21 t

Enkel/naaf

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Paraboolvering/bladveerpakketten

26/32 t

Enkel/naaf

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Conventionele bladvering

26/32 t

Naaf

 

RADD-GR

6×4/8×4

Luchtvering

17/21/23/26 t

Enkel/naaf

 

RAPDT-BR

6×6

Paraboolvering

21 t

Naaf

 

RADDT-GR

8×2

Luchtvering

27/30/30,5/31,5/32 t

Enkel/naaf

Voorloopas (gestuurd), naloopas (vast/gestuurd)

RADD-TR3

6×4/6x6/8x4/8x6

Paraboolvering

38 t

Naaf

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Luchtvering

27/30,5/32/35 t

Enkel/naaf

Voorloopas (gestuurd)

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Luchtvering

27/33/36 t

Enkel/naaf

Naloopas (gestuurd)

RADD-TR1

6x6/8x6

Paraboolvering/bladveerpakketten

26 t

Naaf

 

      

Centraal gemonteerde, lager gemonteerde trekbalken en onderbouwkoppeling voor middenasaanhangers. Trekbalken kunnen op de juiste positie worden gespecificeerd met intervallen van 25 millimeter.

Brandstoftanks

Aluminium of stalen tanks met een inhoud van 150 tot 900 liter. Het maximale brandstofvolume is 1510 liter voor een 4×2-trekker. Voor dubbele voorassen EU6 plastic brandstoftank tussen voorassen.

AdBlue-tanks
Inhoud van 32 tot 112 liter. AdBlue-pomp is geïntegreerd in AdBlue-tankmodule. Kunststof.

Remmen

EBS (elektronisch geregeld remsysteem) levert een superieure respons, met uitstekende prestaties en prettig remgevoel, terwijl u ook de beschikking krijgt over een aantal handige functies. EBS is nu beschikbaar voor zowel schijfremmen als trommelremmen met Z-nok (voor een aantal asconfiguraties en chassishoogten). Upgrade uw remsysteem door het EBS Medium-pakket toe te voegen of een van de aanvullende opties. EBS is standaard op alle specificaties.

 

EBS Medium

EBS Medium biedt de volgende extra functies ten opzichte van het EBS-standaardpakket:

 

EBS-statusmonitor 

EBS-statusbewaking via het elektronische TEA2+-voertuigsysteem en Volvo Tech Tool.

 

Auto Hold

Rem de truck tot stilstand; Auto Hold houdt vervolgens de laatst toegepaste remdruk vast om de truck op zijn plaats te houden totdat de chauffeur het gaspedaal intrapt.

 

Remslijtage analyse

Waarschuwing remvoeringslijtage - berekent het resterende aantal kilometers dat beschikbaar is met de huidige remvoeringen (alleen voor schijfremmen).

 

Automatisch loszetten van parkeerrem

De parkeerrem wordt losgezet zodra de chauffeur het gaspedaal intrapt en een versnelling wordt gekozen (alleen I-Shift-versnellingsbak).

Aanvullende opties:

Aanvullend op de programmapakketten zijn de volgende opties leverbaar:

 

Strekrem

Hiermee kan de chauffeur de aanhanger pulserend laten afremmen. De rem wordt dan automatisch geactiveerd en de kans op scharen wordt tot een minimum gereduceerd.

 

ESC (Electronic Stability Control, toerentalregelaar)

Het remstabilisatiesysteem remt elk wiel afzonderlijk af en zorgt hierdoor voor stabiliteit voor de complete voertuigcombinatie en gaat scharen, kantelen en slingeren van de aanhanger tegen. ESC voldoet aan de wetgeving met betrekking tot de elektronische voertuigstabiliteitsregeling, en is beschikbaar voor 2-, 3-, 4- en 5-assige voertuigen.

 

Noodremlicht

Bij een noodstop bij een snelheid boven 50 km/u knipperen de remlichten vier keer per seconde. 

 

Hydraulische retarder

Op de versnellingsbak gemonteerde compact retarder met een maximaal remvermogen van 440 kW.

Volvo Dynamic Steering

Actief stuursysteem met torque-overlay (extra bekrachtiging). Geeft meer stuurkracht bij lage snelheden, vermindert schokken op het stuur en houdt het stuurwiel recht vooruit bij het remmen op ondergrond met wisselende grip. Het stuurwiel keert automatisch terug naar de neutrale stand, zowel bij vooruit als achteruit rijden. Volvo Dynamic Steering is nu beschikbaar voor alle asconfiguraties behalve die met een aangedreven vooras (4×4, 6×6, 8×6 en 10×6). Extra actieve stuurfuncties zoals persoonlijke instellingen en overstuurgeleiding maken het rijden nog aangenamer en veiliger.

Automatic Traction Control (ATC)

Activeert automatisch de aandrijving op de vooras wanneer dat nodig is en ontkoppelt deze wanneer het terrein dat toelaat, met brandstofbesparing en een betere manoeuvreerbaarheid als resultaat. ATC is standaard op alle Volvo FMX-configuraties met een aangedreven vooras (4×4, 6×6, 8×6 en 10×6).

Voorloopassen
Leverbaar in vaste en actief gestuurde varianten voor trekkers en bakwagens. Asbelasting: 4,5, 7,5 of 9 ton.
 

Naloopassen

Leverbaar in verschillende configuraties: vast met enkel- of dubbellucht, zelfsturend of actief gestuurd. Asbelasting: 7,5, 9,5 of 10 ton.

Liftbare tandemas

Hiermee kan de achterste aandrijfas op de tandemstel worden ontkoppeld en omhoog worden gebracht, met een lager brandstofverbruik en kleinere draaicirkel als resultaat. Met een druk op de knop op het dashboard kan de chauffeur de as omhoog brengen wanneer de truck ongeladen is. Wanneer de truck geladen is, wordt de as automatisch omlaag gebracht en ingeschakeld. Liftbare tandemas is beschikbaar voor 6×4 en 8×4 luchtgeveerde configuraties (met een tandemstel) en uitgerust met schijfremmen.

Factsheets

Gegevens - alles wat u nodig heeft. Download via de volgende links factsheets in PDF-indeling voor de Volvo FMX-reeks.

  • FMX Rigid
  • FMX Tractor
FMX Tractor
FMX Rigid

De afgebeelde functies zijn mogelijk niet standaard of beschikbaar voor alle uitrustingsniveaus en aandrijflijnopties.

Nieuwsgierig naar de Volvo FMX?

Uw Volvo Trucks-dealer beantwoordt graag al uw vragen. Uiteraard geheel vrijblijvend.