Trucks

Eén venster naar de digitale wereld

Digitalisering verandert de samenleving in een hoog tempo en de transportsector vormt daarop geen uitzondering. Carina Holm, Service Manager bij Volvo Trucks, legt uit hoe de introductie van de Volvo Connect-interface voor informatie en services het dagelijks leven van klanten zal vergemakkelijken.
Carina Holm
Carina Holm, Service Manager bij Volvo Trucks, is ervan overtuigd dat klanten met Volvo Connect hun winstgevendheid en efficiency kunnen verbeteren.

Welke impact heeft digitalisering op de transportsector?
“Wanneer alles wordt gedigitaliseerd, ontstaan er nieuwe mogelijkheden en veranderen klanten hun gedrag. Veel wordt gestuurd door software met big data, analyse en AI. Nieuwe softwareplatforms zoals Uber en Airbnb zorgen voor transformatie in bedrijfsmodellen en uitdagingen van de gevestigde normen.

Als we naar de transportsector van nu kijken, zien we veel verspilling. Zo worden trucks gewoonlijk niet ten volle benut tijdens hun levenscyclus. Door digitalisering en gebruik van data zijn er services mogelijk die verspilling in het transportsysteem tegengaan.”

Welke specifieke mogelijkheden ziet u?
“Als we relevante informatie toegankelijk maken op plaatsen waar die nodig is, kunnen we het dagelijks leven van onze klanten verbeteren en vereenvoudigen. Zo kan connectiviteit helpen om voertuigen in real-time te volgen en de bedrijfstijd te verbeteren door monitoring en preventief onderhoud. Andere digitale services kunnen de administratie verminderen en naleving van de regelgeving controleren.

Er zijn zoveel voordelen te behalen. Daarom is samenwerking met klanten erg belangrijk. Zij weten wat het meest waardevol is voor hun bedrijf, zodat we gezamenlijk tot de optimale oplossing kunnen komen.”

Wat is Volvo Connect?
“Volvo Connect omvat één interface met toegang tot waardevolle informatie, nieuws, functies en services. Hieronder vallen de digitale services van Volvo Trucks en van derden. Volvo Connect voorziet de gebruiker kortom van één venster op de gehele digitale wereld. Dit maakt het voor ons mogelijk onze klanten te ondersteunen bij hun streven naar verbeterde winstgevendheid en efficiency, het verlagen van de kosten, het verhogen van de omzet en het voldoen aan wettelijke eisen.”

Aan welke specifieke eisen wordt voldaan met Volvo Connect?
“Klanten hebben nu vaak het probleem dat ze meerdere interfaces nodig hebben voor toegang tot het volledige spectrum aan informatie en beschikbare services. Als dit in één interface kan wordt gecombineerd, betekent dit meer overzicht en gebruiksgemak. Volvo Connect omvat momenteel Dynafleet, Service Planning, en enkele digitale services van Volvo Trucks. Daarnaast zijn er drie aanvullende voorzieningen: Vehicle Status, Safety Report en Data Access. In de loop der tijd zullen we de beschikbare inhoud uitbreiden en kunnen klanten kiezen uit een breed pakket van services en hulpmiddelen, van Volvo Trucks en van geselecteerde partners. ”Klanten kunnen Volvo Connect dan aanpassen aan hun specifieke eisen en de services kiezen die het meest waardevol zijn voor hun bedrijf.”

Over Volvo Connect

  • Volvo Connect levert één digitale interface, waardoor klanten gemakkelijker toegang krijgen tot waardevolle informatie, functies en services die essentieel zijn voor het runnen van een succesvol bedrijf.
  • Volvo Connect wordt in september 2018 gepresenteerd. Het zal de komende jaren regelmatig worden bijgewerkt en uitgebreid.

Anderen bekeken ook

Laatste nieuws

Latest Press Release