Trucks

Het beste van oktober: de belangrijkste artikelen in één overzicht

| Leestijd: 5 min | Leestijd: 5 min
Als Volvo Trucks proberen we u zo goed mogelijk te ondersteunen. Naast het specificeren van de juiste truck doen we dit door zoveel mogelijk nieuws en kennis met u te delen. Wilt u de populairste artikelen van afgelopen maand nog eens lezen? Dit is het beste van oktober.
Het beste van oktober: de belangrijkste artikelen in één overzicht

Van Gelder zet vier elektrische Volvo-trucks in

Aannemingsmaatschappij Van Gelder gaat dit jaar vier nieuwe, volledig elektrische vrachtwagens inzetten. De trucks van het type Volvo FE Electric zijn aangeschaft door Jan Bakker en Vrijbloed Transport en worden voor Van Gelder ingezet bij diverse projecten in heel Nederland.

Record order voor elektrische Volvo-trucks

DFDS, de grootste logistieke dienstverlener van Noord-Europa heeft 100 Volvo’s FM Electric besteld. De deal is de grootste commerciële order tot nu toe voor elektrische Volvo-trucks en een van de grootste ooit voor zware elektrische trucks wereldwijd.

Brandstofverbruik bij Adri & Zoon steeds lager: “Het verbruik van de Volvo FH I-Save is echt heel goed”

De nieuwste serie Volvo FH-trucks zijn weer zuiniger dan de vorige. Dat ondervinden ze ook bij Adri & Zn uit Yerseke.

De uitdaging: 300 kilometer elektrisch rijden in poolklimaat met een lading van 14 ton ijzererts

Elektrificatie van zwaar transport is een belangrijke sleutel in de klimaattransitie. Maar is dat in het gure klimaat van Norrbotten in Noord-Zweden eigenlijk wel mogelijk? Vattenfall testte het samen met Volvo Trucks.

Hoe kun je chauffeurs nog veiliger laten rijden?

Trucks worden steeds veiliger. Maar de chauffeur blijft in control. Toch maken chauffeurs ook fouten. Menselijk. Hoe kun je ze daarop coachen? En wat is nodig om te zorgen dat ze veiliger rijden? Met minder schades, geen stilstand, geen extra kosten en nog belangrijker geen letsel?

Online electromobility-event 'The Leap' gemist?

De noodzaak van een snelle transitie naar elektrische trucks is groter dan ooit. Hoe gaan we dat gezamenlijk realiseren? En hoe staan grote transportafnemers zoals IKEA en Amazon in deze transitie?