Hoe werkt Volvo Connect?
Volvo Connect combineert digitale en online services in één gebruikersomgeving, waardoor klanten gemakkelijker toegang krijgen tot informatie, data en functies die essentieel zijn voor een efficiënte dagelijkse gang van zaken. Voorbeelden van functies die in de portal zijn opgenomen:
- Onderhoudsplanning: een toepassing voor het weergeven van geplande services en onderhoud.
- Data Access: een nieuwe service waarmee voertuiggegevens worden opgeslagen en geopend via de cloud, als integraal onderdeel van de eigen systemen van de klant, ongeacht merk of model.
- Safety: een toepassing voor het bijhouden en herkennen van cruciale veiligheidsindicatoren zoals hard remmen en het gebruik van veiligheidsgordels. Deze gegevens kunnen vervolgens worden gebruikt voor coaching en training van chauffeurs.
- Vehicle Status: een service die belangrijke onderdelen van de truck volgt en mogelijke storingen herkent. Ook wordt aangegeven of onmiddellijke reparatie nodig is of dat men kan wachten tot de volgende onderhoudsbeurt.
- Wagenparkbeheer: een overzicht van de wagenparkactiva, maar niet beperkt tot alleen voertuigen.
- Werkplaatshistorie: een overzicht van de reparatiegeschiedenis en details over uitgevoerde werkzaamheden voor elk voertuig in de Volvo-werkplaats.
Volvo Connect is ontwikkeld in samenwerking met Connected Solutions, een organisatie binnen de Volvo Group die de ontwikkeling en activiteiten aanstuurt voor 'connected services' en oplossingen.