Trucks

Marco Nagtegaal van VDH Company over I-Save: “Over het verbruik van de Volvo FH I-Save zijn we heel tevreden”

| Leestijd: 3 min | Leestijd: 3 min
Logistieke dienstverlener VDH Company uit Moerdijk rijdt met 14 Volvo’s FH I-Save vooral lange afstanden naar Spanje en Portugal. Over het brandstofverbruik is de logistieke dienstverlener erg tevreden: zo’n 25 à 26 liter per 100 km. Hiermee bespaart VDH € 200.000.

VDH Company is een logistieke dienstverlener voor zowel transport over de weg als op- en overslag van droge en gekoelde producten. Het koeltransport gaat voornamelijk naar Spanje en Portugal. Daarnaast verzorgt het bedrijf douane-afhandeling en kwaliteitscontrole van de producten die worden opgeslagen in het 60.000 m2 grote warehouse. 
 

VDH Company beschikt over 30 trekkers waarvan 16 Volvo-trucks. Veertien trucks zijn Volvo’s FH I-Save met Turbo Compound-motor waarmee het brandstofverbruik daalt terwijl de positieve rijeigenschappen behouden blijven. 

Met I-Save besparen we € 200.000.

Marco Nagtegaal, verantwoordelijk voor de transportplanning bij VDH Company is erg te spreken over de Volvo FH I-Save: “Het is een heel comfortabele auto met goede vering, een stille cabine, heel goede versnellingsbak en het schakelen gaat heel erg soepel.”
 

Ook over het brandstofverbruik is VDH positief. “Over het verbruik van de Volvo FH I-Save zijn we heel tevreden. Het ligt rond de 25 à 26 liter op 100 km. Dit bespaart ons ten opzichte van de vorige trucks 3 à 4 liter per 100 km. Op ons wagenpark betekent dat een besparing van € 200.000."

Snel differentieel van 2:17

De Volvo FH I-Save beschikt over de D13 Turbo Compound-motor die 300 Nm extra koppel biedt. Dit zorgt ervoor dat de gemiddelde snelheid omhoog gaat, maar het brandstofverbruik niet. Hoe langer de route is, hoe meer er met I-Save wordt bespaard. 

VDH Company rijdt met de Volvo FH I-Save vooral op Spanje en Portugal: meestal planten en bloemen op de heenweg en groenten en fruit retour. De trucks rijden ongeveer 250.000 km per jaar. Totaalgewichten liggen tussen de 35 en 40 ton.
 

“De trucks hebben een snel differentieel van 2:17. Hiermee kunnen we laag in toeren blijven waardoor we veel brandstof besparen, vooral op de routes die wij rijden. Onze gemiddelde snelheid ligt vrij hoog: tussen de 84 à 85 km per uur. Dit in combinatie met I-Save levert ons een zeer gunstige brandstofbesparing op”, licht Marco Nagtegaal toe.

Chauffeurs zijn heel erg tevreden over de trekkracht van de Volvo FH I-Save.

VDH Company zette de Volvo FH I-Save ook in op hun binnenlandroutes: “Hoewel we daar natuurlijk minder kilometers maken en ook de gemiddelde snelheid een stuk lager ligt, was het brandstofverbruik toch zeer goed. Bovendien blijven de rijprestaties op niveau. De chauffeurs zijn heel erg tevreden over de trekkracht van de Volvo FH I-Save”, vervolgt Marco Nagtegaal. 
 

Stilstand is niet wenselijk

VDH Company rijdt veel met versproducten waardoor er altijd een tijdsdruk op het aanleveren van de goederen ligt. “Stilstand is absoluut niet wenselijk. Daar kunnen grote claims uit voortkomen. Bovendien brengt het veel onnodig werk met zich mee. Het grote voordeel dat Volvo Trucks biedt, is dat het een betrouwbare partner is. We zijn daardoor altijd zeker dat een truck zonder problemen van A naar B komt”, vervolgt Marco Nagtegaal.
 

VDH Company overweegt nog meer Volvo’s FH I-Save aan te schaffen vanwege het gunstige brandstofverbruik en de goede kwaliteit van de auto. Bovendien zijn ze tevreden over het merk en de dealer, Bluekens Truck en Bus. “Ons motto is het ontzorgen van de klant. Die betrouwbaarheid zoeken wij ook en die vinden we in Volvo Trucks”, besluit Marco Nagtegaal.