Transportbedrijven staan voor de uitdaging om de operationele kosten te verlagen, zonder in te leveren op prestaties en betrouwbaarheid. De nieuwe Volvo FH Aero met I-Save speelt hier direct op in: met een aerodynamisch geoptimaliseerde cabine, geavanceerde motortechnologie en innovatieve assistentiesystemen, vermindert het brandstofverbruik en biedt de truck een nog efficiëntere transportoplossing*. Trucker magazine besloot de Volvo FH Aero met I-Save te testen en al deze gegevens te meten.
Met zijn 24 cm verlengde voorkant maakt de Volvo FH Aero optimaal gebruik van de nieuwe EU-lengteregels. De luchtstroom wordt strategisch rond de cabine geleid, wat de luchtweerstand aanzienlijk vermindert. Het resultaat: minder energieverlies, lager verbruik en verminderde CO2-uitstoot*.
Onder de motorkap van de Volvo FH Aero 500 met I-Save wordt bewezen Volvo-technologie gecombineerd met innovatie:
De testresultaten spreken voor zich: met een gemiddeld verbruik van slechts 23,49 l/100 km staat de Volvo FH Aero bovenaan de verbruikslijsten, en overtreft hij zijn naaste voorganger met een indrukwekkende 4,47%.
U kunt het artikel in PDF-formaat (Engels) hier downloaden:
Een moderne vrachtwagen moet niet alleen efficiënt zijn, maar ook comfortabel en veilig. De Volvo FH Aero doet geen concessies:
De testers prezen vooral het scherpe display van de digitale spiegels, wat het rijcomfort verder verbetert. Het vereist echter enige gewenning bij het manoeuvreren – een punt dat in toekomstige generaties verder geoptimaliseerd zal worden.
Dit model is specifiek ontworpen voor langeafstandstransport, waar de aerodynamische voordelen het meeste effect hebben. Voor de kortere afstanden blijft het standaardmodel (de Volvo FH zonder Aero-front) een economische optie. Maar voor iedereen die de operationele kosten wil verlagen, de CO₂-uitstoot wil verminderen en wil genieten van het hoogste rijcomfort, is de Volvo FH Aero de perfecte keuze.
*In vergelijking met de Volvo FH 500 met I-Save.