Trucks

Het beste van juni: de belangrijkste artikelen in één overzicht

| Leestijd: 5 min | Leestijd: 5 min
Als Volvo Trucks proberen we u zo goed mogelijk te ondersteunen. Naast het specificeren van de juiste truck doen we dit door zoveel mogelijk nieuws en kennis met u te delen. Wilt u de populairste artikelen van afgelopen maand nog eens lezen? Dit is het beste van juni.
Het beste van juni: de belangrijkste artikelen in één overzicht

Alles over LZV's (of eco-combi's)

Hoewel het een praktische oplossing is om kosten en emissies te verlagen, hebben langere en zwaardere voertuigen (LZV's) vaak een slechte reputatie. Ze worden gezien als onveilig of als zware investering op de infrastructuur. Maar dit is onterecht. Hier is een overzicht van enkele van de meest gestelde vragen over LZV’s om die mythes te ontkrachten.

Simon Loos gaat voor CO2-reductie met Volvo-trekkers op LNG

Logistiek dienstverlener Simon Loos gaat 22 Volvo FH 420 trekkers op LNG in gebruik nemen. De trucks gaan met name ingezet worden voor landelijke netwerkdistributie vanuit Nieuwegein/Geldermalsen.

Wat is het brandstofverbruik van een LNG-truck?

LNG bevat per kilo meer energie dan een liter diesel. Dit betekent dat er bij eenzelfde efficiëntie minder kilo’s LNG nodig zijn dan er liters diesel nodig zouden zijn om dezelfde afstand te overbruggen. Het brandstofverbruik van een LNG-truck kan daarmee gunstiger zijn dan dat van een dieseltruck, mits de brandstof dus net zo efficiënt gebruikt wordt. Hoe zit dit precies?

Vrijbloed Transport over de Volvo FE Electric: “De truck blijft in de stad, rijdt weinig kilometers en doet z’n werk als ieder ander, alleen veel stiller en zonder emissies”

Over de kwetsbare Amsterdamse kademuren en bruggen rijdt sinds kort een relatief lichte Volvo FE Electric: een 100% elektrische truck met knijperinstallatie die af fabriek geproduceerd werd.

Elektrisch transport op zonne- en windenergie. Wat zijn de mogelijkheden?

Nijhof-Wassink over balans gewicht en brandstofbesparing: “Optimaliseren betekent balanceren tussen laadvermogen, zuinig verbruik, CO2-besparing en het welzijn van je mensen”

Bij bulk- en tankvervoerder Nijhof-Wassink draait alles om efficiënt transport. Dat levert continu een zoektocht op naar de balans tussen laadvermogen en brandstof en dus CO2 besparen. Zowel de inzet van zo licht mogelijk materieel als toch het toevoegen van een dakspoiler helpt daarbij.

Schade veroorzaakt tijdens rijden met telefoon in de hand: gedekt of niet?

Bellen of appen terwijl je aan het rijden bent. Het is gevaarlijk en niet toegestaan. Boetes kunnen behoorlijk oplopen. Wat als er in zo’n situatie ook daadwerkelijk schade wordt gereden? Of nog erger: (blijvend) letsel of zelfs een overlijden? Geeft de verzekering dan dekking?

Hoe is de service en het onderhoud van een elektrische truck geregeld?

Volvo Trucks onthult technologie van zijn nieuwe heavy-duty elektrische trucks

Volvo Trucks is voorbereid om met de onlangs geïntroduceerde Volvo FH-, FM- en FMX Electric een snelle verschuiving naar duurzamer transport en een grote opleving in de elektrificatie van zwaar wegvervoer te bewerkstelligen.

SBTi-goedkeuring voor toonaangevende klimaatdoelstellingen van Volvo Group

De klimaatdoelstellingen van de Volvo Group zijn in overeenstemming met wat de meest recente klimaatwetenschap nodig acht om de opwarming van de aarde op maximaal 1,5 °C te houden.

Waarom kiest Volvo Trucks voor LNG in combinatie met diesel?

Om de hoge efficiëntie van dieselmotoren te benutten, heeft Volvo er voor gekozen de LNG-motor te laten werken volgens het dieselprincipe. Manager Product Jan Schouten legt uit waarom. En halen transportbedrijven met LNG echt een verbruik van 1:5 en zelfs 1:6?

Volvo Trucks introduceert Augmented Reality-app

Sinds kort is het mogelijk om een nieuwe, zelf samengestelde Volvo-truck op een bedrijfsterrein, parkeerplaats of zelfs in de huiskamer te plaatsen. Dit kan met de nieuwe Augmented Reality-app in combinatie met de Volvo Truck Builder.