Trucks

×

Elektrische Volvo-trucks getest in extreme winterse omstandigheden

| Leestijd: 4 min | Leestijd: 4 min
Een elektrische Volvo-truck moet in elk klimaat perfect presteren. Om dit te garanderen, testen we onze vrachtwagens in extreme weersomstandigheden, zoals de besneeuwde koude winternachten in Arjeplog bij de poolcirkel in het noorden van Zweden.
Bij het testen van onze trucks beoordelen we alle onvoorspelbare elementen van de natuur, zodat we ervoor kunnen zorgen dat alles onder de meest extreme omstandigheden correct werkt

Als bedrijf met klanten over de hele wereld bouwen we vrachtwagens die overal kunnen presteren.

Om ervoor te zorgen dat onze elektrische trucks ook in de koudste klimaten op aarde naar verwachting werken, voeren we uitgebreide wintertests uit. Dit doen we op onze testlocatie bij Arjeplog, een klein dorpje in het uiterste noorden van Zweden, vlakbij de poolcirkel. Hier ligt diep in de winter veel sneeuw en kunnen de temperaturen 's nachts gemakkelijk onder de -25°C komen.

"Bij het testen van onze trucks beoordelen we alle onvoorspelbare elementen van de natuur, zodat we ervoor kunnen zorgen dat alles onder de meest extreme omstandigheden correct werkt", legt Jessica Sandström, Global Product Manager Volvo Trucks, uit.

“Wat gebeurt er bijvoorbeeld met een vrachtwagen op batterijen als de thermometer min 25°C aangeeft en er een harde wind waait? Onze tests hebben aangetoond dat het heel goed werkt om Volvo's elektrische trucks in deze echt koude omgevingen te gebruiken.”

Innovatieve nieuwe functies slagen ook voor de tests

Als onderdeel van de klimaattests is ook de functionaliteit van nieuwe functies uitgebreid getest. Hiertoe behoren twee nieuwe innovaties die de betrouwbaarheid, veiligheid en het comfort van onze heavy-duty elektrische trucks helpen verzekeren.


Ready to Run

De nieuwe Ready to Run-technologie bereidt de truck op basis van de buitentemperatuur voor op een productieve werkdag. Indien nodig verwarmt hij zowel de accu's als de cabine van de vrachtwagen voor. Bij zeer warm weer kan er zelfs vooraf worden gekoeld. De optimale temperatuur voor de accu's ligt rond de +25°C en de bestuurder kan het voorverwarmen of voorkoelen eenvoudig op afstand starten via een app. Op deze manier blijven de beste batterijprestaties behouden, zelfs als de temperatuur ver onder nul is.

Active Grip Control

De gepatenteerde Active Grip Control verbetert de stabiliteit, acceleratie en het remmen aanzienlijk in gladde omstandigheden - of het nu sneeuw, regen of grind is. Tests uitgevoerd op de Volvo FH Electric-truck op een glad wegdek met een beladen aanhanger lieten een verbetering van 45% zien bij volledige acceleratie.​​

“De verbetering bij het opgaan van een gladde grindweg is echt indrukwekkend. Ik geloof dat dit de productiviteit zal verhogen, niet in het minst voor onze bouwklanten”, zegt Anna Wrige Berling, Safety Director bij Volvo Trucks.

Als de truck begint te slippen, zorgen meerdere sensoren ervoor dat het Active Grip Control-systeem van het voertuig reageert op de omstandigheden van het wegdek en de elektromotoren van het voertuig, samen met andere actuatoren, op een intelligente manier gebruikt om de chauffeur te helpen op de weg te blijven.

Active Grip Control zorgt voor een aanzienlijke verbetering van de stabiliteit, de acceleratie en het remmen in gladde omstandigheden.

Anderen bekeken ook

Laatste nieuws

Latest Press Release