| D11K | D13K | G13C |
---|---|---|---|
Emissiestandaard | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 |
Aantal cilinders | 6 | 6 | 6 |
Cilinderinhoud | 10,8 dm3 | 12,8 dm3 | 12,8 dm3 |
Slag | 152 mm | 158 mm | 158 mm |
Boring | 123 mm | 131 mm | 131 mm |
Compressieverhouding | 17:01 | 18:01 | 17:01 |
Economisch toerental (verschillend per vermogensvariant) | 1000-1500 t/min | 950-1400 t/min | 1000-1400 t/min |
Uitlaatremvermogen | 160 kW (2400 t/min) | 200 kW (2300 t/min) | |
VEB-vermogen | 290 kW (2400 t/min) | ||
VEB | optie | ||
VEB+ vermogen | 375 kW (2300 t/min) | 375 kW (2300 t/min) | |
VEB+ | optie | optie | |
Oliefilters | 2 hoofdstroomfilters | 2 hoofdstroomfilters | 2 hoofdstroomfilters |
Olieverversingsvolume, inclusief filter | 36 l | 35 l | 35 l |
Inhoud koelsysteem | 36 l | 38 l | 39,5 l |
Tot max. 150.000 km, of eens per jaar met VDS4.
Zwavelvrije brandstof (EN590, max 10 ppm zwavel)
Biodiesel generatie 2 (EN15940, synthetische diesel)
Volvo FM op LNG automotive kwaliteit.
| Koppel | Overbrengingsverhouding |
---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
EPTT1000 | 1000 Nm* | 1.26:1 |
*Koppel zowel tijdens het rijden als bij stilstand beschikbaar.
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
D11K330 (245 kW) |
|
---|---|
Maximaal vermogen bij 1700 t/min | 330 pk |
Maximaal koppel bij 877-1400 t/min | 1600 Nm |
D11K380 (280 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1700 t/min | 380 pk |
Maximaal koppel bij 938-1400 t/min | 1800 Nm |
D11K430 (317 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1700 t/min | 430 pk |
Maximaal koppel bij 1008-1400 t/min | 2050 Nm |
D11K460 (339 kW) |
|
Maximaal koppel bij 1700 t/min | 460 pk |
Maximaal koppel bij 1050-1400 t/min | 2200 Nm |
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
D13K380 (279 kW) | |
---|---|
Maximaal motorvermogen bij 1700 t/min | 380 pk |
Maximaal koppel bij 830-1400 t/min | 1814 Nm |
D13K420 (309 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1404-1700 t/min | 420 pk |
Maximaal koppel bij 905-1400 t/min | 2100 Nm |
D13K460 (345 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1404-1700 t/min | 460 pk |
Maximaal koppel bij 945-1400 t/min | 2300 Nm |
D13K500 (368 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1404-1700 t/min | 500 pk |
Maximaal koppel bij 980-1400 t/min | 2500 Nm |
Nettovermogen volgens EC 582/2011
G13C420 (309 kW) |
|
---|---|
Maximaal vermogen bij 1400-1800 t/min | 420 pk |
Maximaal koppel bij 1000-1400 t/min | 2100 Nm |
G13C460 (338 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 1700-1800 t/min | 460 pk |
Maximaal koppel bij 1050-1400 t/min | 2300 Nm |
G13C500 (368 kW) | |
Maximaal vermogen bij 1400-1700 t/min | 500 pk |
Maximaal koppel bij 980-1404 t/min | 2500 Nm |
Type | As | Tandwieloverbrenging | Maximaal koppel (Nm) | Max. as-/tandemstelbelasting (ton) | Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|---|---|
Enkele reductie | |||||
RSS1244 | Solo | Hypoïde | 2800 | 12 | 44 |
RSS1344C/E | Solo | Hypoïde | 2600 | 13 | 44 |
RSS1352A | Solo | Hypoïde | 2800 | 13 | 52 |
RSS1356 | Solo | Hypoïde | 2400/2800 | 13 | 56/44 |
RSS1370A/B | Solo | Hypoïde | 3550 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandem | Hypoïde | 3550 | 23 | 80 |
RTS2310A | Tandem | Hypoïde | 3550 | 23 | 100 |
Naafreductie | |||||
RSH1370F | Solo | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandem | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandem | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandem | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 | 33 | 120 |
RTH3815 | Tandem | Conische, spiraalvormige tandwielen | 3550 | 38 | 150 |
RSS1244 | RSS1344C/E | RSS1356 | RSS1370A/B | RTS2370A | RTS2310 | RSH1370F | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 | 2.31:1* | 2.50:1 | 2.06:1 | 2.43:1 | 2.06:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 2.17:1 | 2.57:1 | 2.17:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.64:1 | 2.64:1 | 2.79:1 | 2.31:1 | 2.83:1 | 2.31:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
2.85:1 | 2.85:1 | 3.10:1 | 2.47:1 | 3.09:1 | 2.47:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.08:1 | 3.08:1 | 3.44:1 | 2.64:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.36:1 | 3.67:1 | 2.85:1 | 3.78:1 | 2.85:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | ||
3.70:1 | 3.08:1 | 4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | ||||
4.11:1 | 3.40:1** | 4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||
4.63:1 | 3.67:1** | 5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | |||||
5.29:1 | 4.11:1** | 5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | ||||||
6.17:1 | 4.63:1 |
* Voor RSS1344E
** Voor RSS1370B
| D11K330 | D11K370 | D11K410 | D11K450 | D13K380 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | G13C420 | G13C460 | G13C500 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift | |||||||||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |
AT2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
ATO2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
I-Shift Dual Clutch | |||||||||||
SP02812 | ● | ● | |||||||||
Assen met enkele reductie | |||||||||||
RSS1244 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C/E | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1352A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1356 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1370A/B | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2370A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTS2310A | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
Assen met naafreductie | |||||||||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2610F | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH3210 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTH3312 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RTH3815 | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTER-DIN
Achterop gemonteerde PTO voor directe aandrijving van een hydraulische pomp.
PTER1400
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTER100
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTR-F
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-FL/FH
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH
Voor lage/medium/hoge toerentallen met DIN-koppeling voor directe aansluiting van een hydraulische pomp.
PTRD-F
Voor hoge toerentallen, met aansluitflens voor directe aansluiting van een cardanas.
PTRD-D
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. DIN-koppelingen aan de voor- en achterkant voor directe aansluiting van hydraulische pompen.
PTRD-D1
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving. Met aansluitflens aan de achterkant en DIN-koppeling aan de voorkant.
PTRD-D2
Voor hoge toerentallen, met dubbele aandrijving achter en enkele aandrijving vóór. Twee aansluitflenzen aan de achterkant en een DIN-koppeling aan de voorkant.