Trucks

Diesel besparen is nog nooit zo geweldig geweest

-13% diesel en 300 Nm extra koppel met nieuwe VOLVO FH I-SAVE

De Volvo FH I-Save is de ideale oplossing voor het verlagen van uw brandstofverbruik en dat met uitstekende rijeigenschappen. Onze nieuwe D13TC-motor biedt 300 Nm extra koppel, waarmee uw gemiddelde snelheid omhoog gaat, maar uw brandstofverbruik niet. Sterker nog: met de nieuwste Volvo FH I-Save kunt u uw brandstofkosten tot 13%** verlagen, zonder in te leveren op productiviteit en rijcomfort. Naast onze meest efficiënte motor ooit, bevat I-Save het uitgebreide LH Fuel-pakket*, met o.a. het verbeterde I-See en I-Shift met geoptimaliseerde software voor internationale transporten. Hoe verder u rijdt, hoe meer I-Save u oplevert, hoe leuker het wordt.

Volvo FH I-Save: een 'Record Breaker'

De nieuwe Volvo FH I-Save doet geen loze beloften. Niet alleen schoot de Volvo FH I-Save het record van de beroemde Fuel Test van Commercial Motor in de UK aan flarden, ook is hij recordhouder op de uitdagende Green Truck Award-testroute van het Duitse Trucker magazine.

Benieuwd naar de laatste vernieuwingen van de Volvo FH I-Save?

Besparingen klanten dankzij I-Save

Ervaringen chauffeurs met de Volvo FH I-Save

Wat is het geheim van I-Save?

Een boost voor uw productiviteit

De D13TC-motor produceert 300 Nm meer koppel bij lage toeren. De truck hoeft minder te accelereren en verbruikt minder brandstof bij het aanhouden van een constante snelheid op snelwegen. In combinatie met I-See kan de motor heuvels en hellingen makkelijker aan in een hogere versnelling: u bespaart brandstof zonder snelheid te verliezen en u geniet van een soepeler rijgedrag. Het extra koppel zorgt ook voor een hogere gemiddelde snelheid, wat vooral merkbaar is bij klimmen.

De D13TC-motor: meer efficiency en koppel

De D13TC is onze zuinigste motor tot nu toe. De motor is beschikbaar met een vermogen van 460 of 500 pk, en is voorzien van zuigers met een gepatenteerd, gegolfd binnenwerk dat de verbranding verbetert en de efficiency verhoogt. Door de Turbo Compound-technologie maakt de D13TC-motor in elke cyclusstap optimaal gebruik van de beschikbare energie, wat resulteert in een verhoogde efficiency over het gehele toerentalbereik. De beste prestaties liggen tussen de 900 en 1400 toeren.

* Het Fuel-pakket bevat I-See op basis van kaarten, I-Cruise met I-Roll, zuinige achterassen, motoruitschakeling bij stationair draaien en servopomp met variabele opbrengst.

** De claim voor brandstofefficiency wordt berekend door de kosten van diesel en AdBlue voor de nieuwe reeks I-Save D13TC Euro 6 Step E met het pakket FUELECO+ te vergelijken met Classic D13 eSCR Euro 6 Step E zonder de voorzieningen in het Fuel-pakket. Het werkelijke brandstofverbruik kan variëren, afhankelijk van vele factoren, zoals de rijsnelheid, het gebruik van cruisecontrol, de voertuigspecificatie, voertuigbelasting, werkelijke topografie, de ervaring van de chauffeur, het voertuigonderhoud en de weersomstandigheden.

Beschikbaar voor deze trucks