De Volvo FH I-Save is de ideale oplossing voor het verlagen van uw brandstofverbruik en dat met uitstekende rijeigenschappen. Onze nieuwe D13TC-motor biedt 300 Nm extra koppel, waarmee uw gemiddelde snelheid omhoog gaat, maar uw brandstofverbruik niet. Sterker nog: met de nieuwste Volvo FH I-Save kunt u uw brandstofkosten tot 13%** verlagen, zonder in te leveren op productiviteit en rijcomfort. Naast onze meest efficiënte motor ooit, bevat I-Save het uitgebreide LH Fuel-pakket*, met o.a. het verbeterde I-See en I-Shift met geoptimaliseerde software voor internationale transporten. Hoe verder u rijdt, hoe meer I-Save u oplevert, hoe leuker het wordt.
De nieuwe Volvo FH I-Save doet geen loze beloften. Niet alleen schoot de Volvo FH I-Save het record van de beroemde Fuel Test van Commercial Motor in de UK aan flarden, ook is hij recordhouder op de uitdagende Green Truck Award-testroute van het Duitse Trucker magazine.
In twee afzonderlijke, onafhankelijke tests, uitgevoerd door Duitse vrachtwagenmagazines, kwam de Volvo FH met I-Save als beste uit de bus wat betreft brandstofbesparing.
Dit bevestigt echt dat ons harde werk zijn vruchten afwerpt. En met onze nieuwe updates voor de aandrijflijn wordt de Volvo FH met I-Save nog zuiniger.
Deze verfijningen aan de aandrijflijn en de cabine zorgen niet alleen voor een lager brandstofverbruik, maar ook voor een soepelere, aangenamere rijervaring - zowel op de weg als off-road. Hier zijn de 9 belangrijkste brandstofbesparende punten.
* Het Fuel-pakket bevat I-See op basis van kaarten, I-Cruise met I-Roll, zuinige achterassen, motoruitschakeling bij stationair draaien en servopomp met variabele opbrengst.
** De claim voor brandstofefficiency wordt berekend door de kosten van diesel en AdBlue voor de nieuwe reeks I-Save D13TC Euro 6 Step E met het pakket FUELECO+ te vergelijken met Classic D13 eSCR Euro 6 Step E zonder de voorzieningen in het Fuel-pakket. Het werkelijke brandstofverbruik kan variëren, afhankelijk van vele factoren, zoals de rijsnelheid, het gebruik van cruisecontrol, de voertuigspecificatie, voertuigbelasting, werkelijke topografie, de ervaring van de chauffeur, het voertuigonderhoud en de weersomstandigheden.