Volvo Trucks

NEDERLAND

×

De top 20 van 2020: de belangrijkste artikelen in één overzicht

Als Volvo Trucks proberen we u zo goed mogelijk te ondersteunen. Naast het specificeren van de juiste truck doen we dit door zoveel mogelijk nieuws en kennis met u te delen. Hoewel 2020 een raar en zwaar jaar was, zijn wij net als u doorgegaan en hebben we verschillende artikelen gepubliceerd. Belangrijkste nieuws nog eens teruglezen? Dit is onze top 20.

Introductie nieuwe Volvo Trucks-modellen

In 2020 introduceerden we vier nieuwe Volvo-trucks. Het was de grootste introductie ooit. En dan moet je dat ook groots aanpakken....

Elektrische trucks nemen toevlucht

Elektrische trucks: voorheen een toekomstbeeld, nu de realiteit. Elektrische trucks zijn nu een reële en levensvatbare commerciële oplossing voor steden en bedrijven. In 2020 heeft de elektrische truck zich definitef in Nederland gevestigd.

Aandeel LNG-trucks in jaar tijd meer dan verdrievoudigd

LNG staat voor 'Liquefied Natural Gas', oftewel vloeibaar aardgas. (Bio-)LNG is de belangrijkste transitiebrandstof richting CO2-neutraal transport. Inmiddels stappen vervoerders massaal over op LNG, vanwege de gezonde business case van LNG-trucks. We leggen u graag uit waardoor dit komt.

Brandstof besparen: alles wat transportbedrijven moeten weten

Brandstof besparen: het is zowel de grootste als de belangrijkste uitdaging van veel transportbedrijven. Vanwege de grote hoeveelheden brandstof die er jaarlijks door transportbedrijven worden verbruikt, kunnen ogenschijnlijk minimale verlagingen van het brandstofverbruik per truck enorme positieve effecten hebben op de totale brandstofkosten van het bedrijf. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Op deze pagina vindt u alles wat u moet weten over brandstofverbruik en hoe u de benodigde besparingen voor uw bedrijf kunt realiseren.

Wat is de wetgeving per land rondom LZV’s of eco-combi’s?

LZV's, of eco-combi's, nemen snel toe in populariteit, maar er bestaan vaak onduidelijkheden over de wetgevingen die in de verschillende Europese landen gelden. Hierbij een overzicht van de regels in een aantal belangrijke Europese landen.

Van Waveren Transport over I-Save: “Wij besparen met Turbo Compound in één jaar 4.000 liter diesel en zo’n 10 ton CO2”

Van Waveren Transport uit Amsterdam rijdt voornamelijk tankcontainers met chemie en brandstoffen. Vier van hun 65 trucks rijden nagenoeg volcontinu. Een daarvan is een Volvo FH 460 met I-Save. Bij ruim een kwart miljoen kilometer per jaar scheelt I-Save met Turbo Compound-motor duizenden liters diesel en bespaart tonnen CO2.

Chauffeur Jan Koppes (Jos Verberk) over LNG: “Het is stiller, schoner en heeft genoeg power voor ons zware werk”

Jos Verberk uit Oploo is actief in het agrarisch transport met tank- en moving floor trailers. Van de negen Volvo-trucks die het bedrijf dagelijks inzet, rijden er inmiddels drie op LNG. BIG Truck reed een dag mee met chauffeur Jan Koppes met één van de LNG-trucks voor een rit naar België en Duitsland.

Brandstofrecord op Green Truck Award-testroute voor nieuwe Volvo FH I-Save

In een exclusieve testrit berekende het Duitse magazine TRUCKER het verbruik van de nieuwe Volvo FH met I-Save. Het resultaat? Geen ander truckmerk reed de uitdagende Green Truck Award-testroute ooit zuiniger en dat zelfs zonder concessies te doen aan gemiddelde snelheid.

Peter Appel over LNG-trucks: “Betrouwbaarheid LNG-trucks stukken verbeterd”

Bij Peter Appel, een transportbedrijf met 650 trekkende eenheden, reden in 2020 al 43 LNG-trucks. Wagenparkbeheerder Marcel Pater behoort tot de pioniers van het eerste uur. Lees hier meer over zijn ervaringen met LNG-trucks.

Waarom LNG meer oplevert dan de investering

LNG is hot. Veel transporteurs hechten tegenwoordig veel waarde aan duurzaam, milieubewust rijden. Maar verdient een LNG-truck de investering wel terug? In dit artikel laten we zien dat kiezen voor de Volvo FH of FM LNG op de lange termijn om verschillende redenen juist meer kan opleveren dan kosten.

Het belang van een goede aircoreiniging

Airco’s zijn niet weg te denken uit de cabine van de vrachtwagenchauffeur. Het airco- of climate control-systeem houdt de chauffeur fris in de zomer, warm in de winter en de ruiten vrij van condens. De airco wordt hier echter niet altijd voor beloond. Sommige airco’s worden namelijk niet regelmatig gereinigd. Deze ‘aircoverwaarlozing’ kan echter negatieve gevolgen hebben.

A.G. van Geffen over de Volvo FH LNG: “Eerlijk is eerlijk: de prestaties zijn op dit moment het beste van alle voertuigen”

A.G. van Geffen Transportbedrijf uit Hedel heeft inmiddels zeven trucks op LNG rijden. De laatste aanwinst is een Volvo FH LNG met 420 pk, die tussen de 110 en 120.000 km op jaarbasis rijdt. “Het grootste voordeel van de Volvo LNG ten opzichte van andere merken is het verbruik. Met de Volvo LNG-truck halen we een brandstofverbruik van bijna 1 op 5. Bovendien schakelt de truck fantastisch."

Marco Nagtegaal van VDH Company over I-Save: “Over het verbruik van de Volvo FH I-Save zijn we heel tevreden”

Logistieke dienstverlener VDH Company uit Moerdijk rijdt met 14 Volvo’s FH I-Save vooral lange afstanden naar Spanje en Portugal. Over het brandstofverbruik is de logistieke dienstverlener erg tevreden: zo’n 25 à 26 liter per 100 km. Hiermee bespaart VDH € 200.000.

BIG Truck over Volvo FH I-Save: “Het meest indrukwekkend is de 1 op 4,32”

Om de beloofde brandstofbesparing tot 7% te toetsen, testte BIG Truck onze Volvo FH I-Save demo op hun testroute door de Ardennen. Of de truck de belofte waarmaakt? “…het meest indrukwekkend is wel de 1 op 4,32 die de truck noteert op het vlakke traject. Ruim in de club van één op vier dus”, aldus hoofdredacteur Iep van der Meer.

Maut-vrijstelling LNG-trucks definitief verlengd

De Maut-vrijstelling voor LNG-trucks is verlengd. Tot eind 2023 hoeven trucks op LNG en CNG geen Maut te betalen op Duitse wegen. Dat heeft de Bondsdag, de Duitse Tweede Kamer, definitief besloten. Op 5 juni 2020 heeft ook de Bondsraad het voorstel definitief goedgekeurd. De besparing voor transportbedrijven kan, afhankelijk van de gewichtsklasse, oplopen tot 18,7 eurocent per kilometer.

10 jaar innovaties en maatwerk van de Volvo FMX

10 jaar geleden introduceerde Volvo Trucks de Volvo FMX: een truck specifiek voor het bouwsegment. Dankzij de vele innovatieve features is deze truck al 10 jaar één van de belangrijkste spelers in de constructiewereld.

Op zoek naar een kraanauto? Tips die u verder op weg helpen.

Het selecteren van het juiste chassis voor uw autolaadkraan is een uitdaging. Ieder kraanvoertuig vormt een stuk maatwerk zodat u met een goed afgestemde combinatie van truck en autolaadkraan efficiënt kunt werken. Hoe haalt u zoveel mogelijk uit uw kraanauto? En hoe zorgt u ervoor dat u zoveel mogelijk mee kunt nemen? Om er geen onnodig avontuur van te maken en de juiste en noodzakelijke compromissen af te wegen, hierbij een overzicht van de mogelijkheden.

Complete reeks elektrische Volvo-trucks in Europa in 2021

Vanaf 2021 zijn volledig elektrische uitvoeringen van zware Volvo-trucks beschikbaar voor Europese transporteurs. Dit betekent dat Volvo Trucks vanaf 2021 een complete heavy duty-reeks met elektrische aandrijflijn biedt.

Renewi over eerste elektrische truck (Volvo FE Electric): “De actieradius is niet belemmerend"

Internationaal waste-to-productbedrijf Renewi rijdt met de eerste in serie geproduceerde zware elektrische truck. Waarom koos Renewi voor deze oplossing en wat komt er allemaal kijken bij het inzetten van een zwaar elektrisch voertuig? Managing Director Meinderdjan Botman vertelt er alles over.

Nu kiezen voor lithium-ion-accu’s of wachten op waterstof met brandstofcel? Wat is het toekomstperspectief?

Welke rol hebben waterstof met brandstofcel en lithium-ion-accu’s bij de toekomstige ontwikkeling binnen het transport? En kunt u als transporteur beter nu kiezen voor een elektrische truck met lithium-ion-accu’s of is wachten op waterstof met brandstofcel verstandiger?