|
Band |
Hoogte (mm) |
---|---|---|
Low |
315/60R22.5" |
880 |
Med |
315/70R22.5" |
950 |
High |
315/80R22.5" |
1050 |
Wielbasis (mm) |
4×2 trekker |
4×2 bakwagen |
6×2 bakwagen |
6×4 bakwagen |
---|---|---|---|---|
3200 |
|
|
|
● |
3500 |
● |
● |
● |
● |
3700 |
● |
● |
● |
|
3850 |
|
|
|
● |
3900 |
● |
● |
● |
|
4100 |
|
● |
● |
|
4200 |
|
|
|
● |
4300 |
|
● |
● |
|
4500 |
|
● |
● |
● |
4750 |
|
● |
● |
|
5000 |
|
● |
● |
● |
5250 |
|
● |
● |
|
5500 |
|
● |
● |
● |
5800 |
|
● |
● |
|
6100 |
|
● |
● |
|
6450 |
|
● |
● |
|
6800 |
|
● |
|
|
Brandstoftanks
De brandstoftanks zijn verkrijgbaar in kunststof, staal of aluminium. Brandstofinhoud varieert van 160 tot 630 liter. Er zijn twee hoogten voor de D-vormige brandstoftanks: 560 mm en 710 mm.
AdBlue tanks
De AdBlue-tank is gemaakt van kunststof en heeft een volume van 32 liter. De AdBlue-pomp is geïntegreerd in de tankmodule. Er is een uitvoering voor voertuigen met een aan de rechterzijde gemonteerde brandstoftank (ADTP-R), en een uitvoering voor voertuigen met een aan de linkerzijde gemonteerde tank (ADTP-L).
Voorassen
De voorasbelasting varieert van 7,1 tot 9 ton.
Naloopassen
Deze zijn leverbaar in verschillende configuraties: vast met enkele of dubbele wielen, of met vaste of gestuurde naloopas. Asbelasting 6,7, 7,1, 7,5, 9,5 of 10,5 ton.
Type |
Ascombinaties |
Soort vering |
As/-tandemstelbelasting (ton) |
Type as |
Naloopassen |
---|---|---|---|---|---|
Soloas |
|
|
|
|
|
RAD-L90 |
4x2 |
Parabool/S-vormige paraboolvering |
13 |
Enkel/naaf |
|
RAD-KR |
4x2 |
Lucht |
13 |
Enkel/naaf |
|
Tandemstel |
|
|
|
|
|
RADT-KR |
6x2 |
Lucht |
19/20 |
Enkel/naaf |
Vaste/gestuurde |
RADD-BR |
6x4 |
Paraboolvering |
23 |
Enkel/naaf |
|
Gatenrij in frame voor carrosseriebouwer
De bovenste rij met gaten is gereserveerd voor de carrosseriebouwer. Alle steunen in de bovenste gatenrij zijn uit het midden geplaatst en zijn voorzien van een afstandsbus van 8 millimeter. In de bovenste gatenrij worden geen klinknagels gebruikt.
Kraanvoorbereiding
Op het chassis kunnen af fabriek bevestigingsplaten voor de kraan worden gemonteerd.
Kraanvoorbereidingsset
Op het chassis kunnen af fabriek bevestigingsplaten voor de kraan worden gemonteerd. De accubak is naar achteren verplaatst en de bevestigingsplaten zijn gemonteerd aan de achterzijde van de cabine aan beide kanten van het chassis. Een elektrische voorbereidingsset voor de kraan (ELCRANE) is inbegrepen.
Koppelschotels
De reeks omvat ook een ISO-koppelschotel met L-vormige profielen voor verschillende hoogten, wat een aanzienlijke keuzevrijheid geeft. De speciale flensmontage van de koppelschotel biedt een laag gewicht aangezien geen extra bevestigingsplaat meer nodig is. De hoogte van de koppelschotel boven het chassis bedraagt zo'n 150 millimeter. Geïntegreerde smering en een indicator voor aanhangeraansluiting zijn als optie leverbaar op bepaalde uitvoeringen.
De Volvo FE heeft luchtbekrachtigde remmen met lichtgewicht remschijven voor en achter. EBS (elektronisch geregeld remsysteem) met antiblokkeerschijfremsysteem levert een snellere en veiligere remrespons en geeft minder slijtage aan de remmen. Het systeem bevat functies zoals ABS, een sperdifferentieel en Brake Blending. Met Brake Blending benut het systeem de diverse remmen van het voertuig voor een gelijkmatiger remtoepassing en minder slijtage van zowel de wielremmen als de banden. Het uitgebreide EBS-pakket bevat een functie die het starten op hellingen vergemakkelijkt. De schijfremmen zijn in drie verschillende grootten beschikbaar, afhankelijk van de toepassing.
ESC (Electronic Stability Control)
ESC (ESC-BAS1) zorgt voor het behoud van de richtingsstabiliteit onder moeilijke omstandigheden en voorkomt kantelen.
Hydraulische retarder voor AL306-versnellingsbakken
De compacte, geïntegreerde hydraulische retarder (RET-HYDR en RET-TPT-varianten) is gemonteerd op de versnellingsbak.
Maximale vertraging van remkoppel is 1490 Nm tussen 800 en 1900 t/min.