Low |
ca. 880 mm |
Med |
ca. 950 mm |
High |
ca. 1050 mm |
Lucht | Paraboolvering | |
---|---|---|
Low | 7.1/7.5/8 | 9 |
Med | 7.1/7.5/8 | 9 |
High | 7.1/7.5/8 | 9 |
Type |
Assen |
Vering |
As-/tandemstelbelasting |
Reductie |
Na-/meeloopassen |
---|---|---|---|---|---|
Soloas |
|
|
|
|
|
RAD-L90 |
4x2 |
Parabool/S-vormige paraboolvering |
13 t |
Enkel/naaf |
|
RAD-KR |
4x2 |
Lucht |
13 t |
Enkel/naaf |
|
Tandemstel |
|
|
|
|
|
RADT-KR |
6x2 |
Lucht |
19/20 t |
Enkel/naaf |
Meeloopas (vast/gestuurd) |
RADD-BR |
6x4 |
Paraboolvering |
23 t |
Enkel/naaf |
|
Trekhaken
Trekhaken voor aanhangwagens zijn beschikbaar.
Brandstoftanks
Brandstoftanks zijn verkrijgbaar in kunststof, staal of aluminium. Brandstofinhoud varieert van 160 tot 630 liter. Er zijn twee hoogten voor de D-vormige brandstoftanks: 560 mm en 710 mm.
AdBlue-tanks
Kunststof, inhoud is 32 liter. De AdBlue-pomp is geïntegreerd in de AdBlue-tankmodule.
Voorassen
De voorasbelasting varieert van 7,1 tot 9 ton.
Naloopassen
Leverbaar in verschillende configuraties: vast met enkele of dubbele wielen of actief gestuurd. Asbelasting: 6,7, 7,1, 7,5 of 10,5 ton.
Aandrijving | Chassis | Vering | Framehoogte | Koppelschotels hoogte* | Band | Min. koppelingshoogte** | Nominale rijhoogte** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 | |||||||
Med | RAD-KR | 266 | 150 | 315/60R22,5" | 992 | 1097 | |
Med | RAD-KR | 266 | 185 | 295/80R22,5" | 1103 | 1208 | |
Med | RAD-KR | 266 | 185 | 315/70R22,5" | 1086 | 1191 | |
Med | RAD-KR | 266 | 185 | 315/80R22,5" | 1114 | 1219 | |
Med | RAD-KR | 266 | 150 | 295/80R22,5" | 1063 | 1168 | |
Med | RAD-KR | 266 | 150 | 315/70R22,5" | 1049 | 1154 |
** Hoogten bij benadering.
Gatenrij in frame voor carrosseriebouwer
De bovenste rij met gaten is gereserveerd voor de carrosseriebouwer. Alle steunen in de bovenste gatenrij zijn uit het midden geplaatst en zijn voorzien van een afstandsbus van 8 millimeter. In de bovenste gatenrij worden geen klinknagels gebruikt.
Kraanvoorbereiding
Op het chassis kunnen af fabriek bevestigingsplaten voor de kraan worden gemonteerd.
Kraanvoorbereidingsset
Op het chassis kunnen af fabriek bevestigingsplaten voor de kraan worden gemonteerd. De accubak is naar achteren verplaatst en de bevestigingsplaten zijn gemonteerd aan de achterzijde van de cabine aan beide kanten van het chassis. Een elektrische voorbereidingsset voor de kraan (ELCRANE) is inbegrepen.
Koppelschotels
De reeks omvat ook een ISO-koppelschotel met L-vormige profielen voor verschillende hoogten, wat een aanzienlijke keuzevrijheid geeft. De speciale flensmontage van de koppelschotel biedt een laag gewicht aangezien geen extra bevestigingsplaat meer nodig is. De hoogte van de koppelschotel boven het chassis bedraagt zo'n 150 millimeter. Geïntegreerde smering en een indicator voor aanhangeraansluiting zijn als optie leverbaar op bepaalde uitvoeringen.
EBS (elektronisch geregeld remsysteem) levert een superieure respons, met uitstekende prestaties en prettig remgevoel, terwijl u ook de beschikking krijgt over een aantal handige functies. Upgrade uw remsysteem door het EBS Medium-pakket toe te voegen, of een van de aanvullende opties. EBS is standaard op alle specificaties.
EBS Medium
Naast het EBS-standaardpakket biedt EBS Medium de volgende functies:
Hill Start Aid
De remmen worden pas losgelaten wanneer er voldoende motorkoppel is opgebouwd om de truck soepel in beweging te zetten.
ESC (Electronic Stability Control)
Het remstabilisatiesysteem remt elk wiel afzonderlijk af en zorgt hierdoor voor stabiliteit voor de complete voertuigcombinatie. Scharen, kantelen en slingeren van de aanhanger wordt tegengegaan. ESC voldoet aan de wetgeving met betrekking tot de elektronische voertuigstabiliteitsregeling, en is beschikbaar voor 2- en 3-assige voertuigen.
Hydraulische retarder
Hydraulische retarder voor AL306-versnellingsbak. De compacte, geïntegreerde hydraulische retarder is op de versnellingsbak gemonteerd en biedt een remvertraging van 1490 Nm.