|
D8K |
G9K320 |
---|---|---|
Emissiestandaard | Euro 6 | Euro 6 |
Aantal cilinders |
6 |
6 |
Cilinderinhoud |
7,7 dm3 |
8,9 dm3 |
Slag |
135 mm |
144,5 mm |
Boring |
110 mm |
114 mm |
Compressieverhouding |
17.5:1 |
12:01 |
Economisch toerental |
1000-1700 t/min |
1200-1700 t/min |
Uitlaatremvermogen (2800 t/min) |
120 kW (2800 t/min) | - |
Compressieremeffect (2800 t/min) |
170 kW (2800 t/min) | - |
Oliefilters |
1 |
2 |
Olieverversingsvolume, inclusief filter |
25,5 l |
27,6 l |
Inhoud koelsysteem |
17 l |
12,4 l |
Olieverversingsinterval
Tot 120.000 km, of eens in de twee jaar met VDS5.
Brandstofvereisten
EN 590 (EU-norm) max. 10 ppm zwavel.
Op motor gemonteerde PTO Overbrengingsverhouding
1:1, 600 Nm koppel zowel tijdens het rijden als in stilstand beschikbaar.
Biodiesel-versie
De D8K320 is ook beschikbaar in een biodiesel-uitvoering (B100), die is gecertificeerd voor Euro 6. Voor informatie over onderhoudsintervallen neemt u contact op met uw Volvo-dealer.
Koppel | Overbrengingsverhouding | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* koppel zowel tijdens het rijden als bij stilstand beschikbaar. Met AT2412 max. koppel tijdens het rijden = 150 Nm.
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
---|---|
Maximaal vermogen bij 2100 t/min |
250 pk |
Maximaal koppel bij 900-1700 t/min |
950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 2100 t/min |
280 pk |
Maximaal koppel bij 950-1700 t/min |
1050 Nm |
D8K320 (235 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 2100 t/min |
320 pk |
Maximaal koppel bij 1050-1600 t/min |
1200 Nm |
D8K350 (258 kW) |
|
Maximaal vermogen bij 2200 t/min |
350 pk |
Maximaal koppel bij 1200-1600 t/min |
1400 Nm |
Nettovermogen volgens: EC 582/2011
G9K320 |
|
---|---|
Maximaal vermogen bij 2000-2100 t/min |
320 pk (239 kW) |
Maximaal koppel bij 1300-1400 t/min |
1356 Nm |
Type | Hoogste versnelling | Motorkoppel (Nm) | Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|
AT2412G | Direct | 2400 | 44 |
De handgeschakelde versnellingsbakken worden bediend via de bekrachtigde synchronisatie. De korte keuzehendel, die is geïntegreerd in het instrumentenpaneel, is trillingsvrij en heeft een nauwkeurige werking. De versnellingsbakken kunnen naar keuze worden uitgerust met een PTO.
Type |
Hoogste versnelling |
Motorkoppel (Nm) |
Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|
ZTO1006 |
6 |
1050 |
32 |
ZTO1109 |
9 |
1200 |
44 |
De automatisch schakelende versnellingsbak zorgt voor uitstekende starteigenschappen en soepel schakelen binnen het volledige toerentalbereik. De versnellingsbak wordt bediend via knoppen in het instrumentenpaneel. Er kan een PTO worden gespecificeerd.
Type |
Hoogste versnelling |
Motorkoppel (Nm) |
Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|
AL306 |
6 |
1300 |
32 |
Type |
As |
Tandwieloverbrenging |
Maximaal koppel (Nm) |
Max. as-/tandemstelbelasting (ton) |
Maximaal treingewicht (ton) |
---|---|---|---|---|---|
Enkele reductie |
|
|
|
|
|
RSS1344C |
Solo |
Hypoïde |
2800 |
13 |
44 |
RSS1344C | Solo | Hypoïde | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A |
Tandem |
Hypoïde |
3550 |
23 |
70 |
Naafreductie |
|
|
|
|
|
RSH1370F |
Solo |
Spiraalvormig kegelwiel |
3550 |
13 |
70 |
RTH2180C |
Tandem |
Hypoïde |
1200 |
21 |
80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
D8K250 | D8K280 | D8K320 | D8K350 | G9K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Versnellingsbakken | |||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Assen met enkele reductie | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Assen met naafreductie | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● |
PTER-DIN
Achterop gemonteerde PTO voor directe aandrijving van een hydraulische pomp.
PTER1400
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTER100
Achterop gemonteerde PTO met flensaansluiting voor hydraulische pomp.
PTR-HF/FH/ZF
Met aansluitflens, voor lage of hoge toerentallen.
PTR-HP/PH/ZF
Met aansluitpomp, voor lage of hoge toerentallen.
PTRD-D1D
Dubbele aandrijving met pompaansluiting en flensaansluiting.